دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۱۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ دومین جلسه آموزشی-تشکیلاتی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان در سال تحصیلی جدید روز سه شنبه مورخ 27/07/95 با حضور اعضای شورای عمومی مجمع برگزار گردید. 

مدعو این جلسه آقای صادق پورهاشمی عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان بودند. ایشان در این جلسه سخنرانی با موضوعیت «20 سال پنهان قبل از عاشورا» داشتند. 


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۲:۱۸
دانشجویان عدالتخواه

سید 2

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ جلسه دادگاه تجدید نظر سید میثم صفائیان صبح 25 مهرماه در شعبه 7 تجدید نظر کرمان برگزار شد. برای این جلسه تعدادی از رانندگان و همچنین دانشجویان عدالتخواه  از شهرهای مختلف از جمله  رفسنجان و کرمان حضور داشتند که نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی از تهران نیز در بین آن ها بود.


قابل ذکر است جلسه دادگاه غیرعلنی برگزار شد و همراهان سید موفق به حضور در کنار او نشدند. طبق گفته وکیل این پرونده دادگاه به خوبی پیش رفت و امید است سید که علیه تبعیض، فساد، بی عدالتی و قاچاق قیام کرد تبرئه شود.

تا به این لحظه تاریخ دقیق جواب دادگاه مشخص نیست و باید منتظر نتیجه دادگاه بمانیم. امید است که علاوه بر تبرئه سید میثم صفائیان، شاهد برخورد با اصل فساد و تبعیض و ریشه کن کردن آن ها باشیم.

ما نیز در ادامه این مسیر الهی دست از مبارزه نمی کشیم و ان شاء الله به امید حق حرکت را جدی تر ادامه خواهیم داد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان طی بیانیه ای حضور خود را در دادگاه تجدید نظر سید میثم صفاییان نماینده رانندگان معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور اعلام داشت. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:


آقایان توجه کنند همه و همه ملت موظفند که نظارت کنند براین امور. نظارت کنند اگر من یک پایم را کنار گذاشتم ، کج گذاشتم ، ملت موظف است که بگویند پایت را کج گذاشتی ، خودت را حفظ کن . مسئله ، مسئله مهم است . همه ملت موظفند به اینکه نظارت داشته باشند در همه کارهایی که الان مربوط به اسلام است. اگردیدند که یک کمیته خدای نخواسته برخلاف مقررات اسلام دارد عمل می کند، بازاری باید اعتراض کند؛ عرض بکنم که کشاورز باید اعتراض کند؛ معممین و علما بایداعتراض کنند. اعتراض کنند تا این کج را راست کنند. اگر دیدند یک معمم بر خلاف موازین اسلام ، خدای نخواسته ، می خواهد عمل بکند، همه موظفند که جلویش رابگیرند که امروز غیر روزهای دیگر است . آن وقت هم باید بگیرند، اما حالا کار مهم است . حالا اساس ، اساس وجهه اسلام است. اساسی است که الان اسلام به دست ماافتاده ، داریم چه می کنیم ؟ ( امام خمینی ره / صحیفه نور ج 8 ص5)


متاسفانه شاهد هستیم قریب 6 ماه از اعتراض چندین هزار راننده به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور میگذرد اما مسئولین به جای حقیقت جویی و رسیدگی شفاف به اعتراضات این قشر گسترده از مردم،با ایشان برخوردهای سلبی و پلیسی نموده اند.سید میثم صفائیان رهبر معترضان به فسادهای اقتصادی و قاچاق در سیستم حمل و نقل کشور چندی پیش بدلیل اعتراض به این فسادها مورد برخوردهای ناروا قرار گرفته و دادگاهی شده اند و فردا7/25 موعد دادگاه تجدید نظر ایشان می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۷:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

سید

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ فردا یکشنبه 25 مهرماه دادگاه تجدید نظر سید میثم صفاییان نماینده رانندگان معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور که چندی پیش به جرم  "تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور" به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، در کرمان برگزار می شود.

گفتنی است بعد از اعتراض چندین هزار راننده به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور در چندین شهر کشور، با بعضی از رانندگان برخورد شده و برخی نیز دستگیر شدند. با گذشت بیش از 6 ماه از این حرکت اعتراضی، رانندگان هنوز به نتیجه ای از مطالبات به حقه خود نرسیده اند.

این در حالی است که رانندگان از حدود 8 سال پیش تاکنون پیگیر مطالبات خود بوده اند و از طریق نامه نگاری به مسئولان مربوطه سعی کرده اند که اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند. 

رانندگان علاوه بر اعتراضات صنفی به مواردی همچون  رانت خواری، باردزدی، رشوه خواری و همچنین بحث قاچاق کالا هم اعتراض داشته اند. موضوع قابل توجه این است که چون رانندگان با این مسایل به طور جد سروکار دارند و فساد موجود را خوب میشناسند میتوان با مشارکت آنان، با فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور و همچنین قاچاق مبارزه جدی ای را داشت.

قابل ذکر از که فردا جمعی از دانشجویان عدالتخواه سید میثم صفاییان را در دادگاه همراهی خواهند کرد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۸
دانشجویان عدالتخواه

"کربلای زمانه ات را بشناس یا با حسین هستی یا با یزید، راه سومی وجود ندارد."

راستی چقدر این جمله غلط است.

اتفاقا کربلا هم اصلا دو قطبی نبود. تاریخ گواهی می دهد داستان فقط بین حسینی ها و یزیدی ها رقم نخورد. به جز 2 طرف اصلی دعوا در معرکه کربلا کلی هم نقش دیگر وجود داشت.


یکی از نقش های مهم تماشاگرها هستند. تماشاگرها یعنی آنهایی که نمی شود به ایشان طرفدار یزید گفت چون اصلا حقی همچون حسین (ع) با باطلی چون یزید علیه العنت برای شان علی السویه بود. دعوای حسین (ع) با یزید اصلا موضوعیتی برای شان نداشت. اگر به اینها در زمان خودشان می گفتند شما یزیدی هستید شاید خنده شان می گرفت تاریخ هم نمی تواند الآن اینقدر راحت با طرفداران و شمشیرزنان یزید یکی شان کند. اینها شاید اصلا نسبت به یزید بغض هم داشتند مثل عبدالله ابن زبیر که جدی ترین اپوزیسیون یزید بود ولی خودش را در این دعوای دوطرفه بین حسینی ها و یزیدی ها نمی دید. از اینها بدتر دسته ای از محبین حسین(ع) بودند که تا لحظه شهادتش حتی به وی دلبستگی داشتند ولی وجود نداشتند در معرکه حضور بیابند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۳۱
دانشجویان عدالتخواه


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ خبر ندارم چقدر می دانید که یکی از محرومترین نقاط کشور در حال حاضر مناطق جنوبی استان کرمان است. شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و منوجان. مردمان این شهرستانها و بخش ها و روستاهای آنها از امکانات اولیه زندگی محروم هستند. فقر و زندگی فلاکت بار بر غالب ساکنان این مناطق سایه انداخته است.

در زمان دولت قبل فرماندار وقت شهرستان قلعه گنج مستندی از زندگی مردم این شهرستان برای هیات دولت ارسال کرده بود که اشک رئیس جمهور و وزیران را جاری کرد و فقط در یک اقدام انقلابی برای محرومیت زدایی از این منطقه برای حدود ۴۰ هزار خانواده که در کپر زندگی می کردند خانه ساخته شد، اما این محرومیت زدایی کم کم رنگ باخت و امروز همان آش است و همان کاسه، مردمانی فقیر که نان شب ندارند، آب سالم ندارند و امکانات اولیه زندگی را هم ندارند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۲
دانشجویان عدالتخواه


من علی ,استان فارس, شهر فسا
طاقتم از حد گذشته زین همه جور وجفا

شاعرم ,شعرهای من در وصف یار
چندی پیش امد صدایی,قیل و قار

گفت کلاغی که رئیسان شهر
می کِشند از آب گلیم خود, پسر


یک کلاغ گفتا بگو شعرای پند
که گشته تعطیل کارخانه قند

مثل ارثی که جامانده به وارث
دهند تحویل دو دستی دست حارث

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه




بعد از رحلت امام خمینی خیلی از بچه مذهبی ها درگیر  شدند که در این جنگ اسلام فردی جایگزین اسلام اجتماعی شد و ان مبارزه ای که امام بر ان تاکید داشتند که همان جنگ فقر و غنا،جنگ پابرهنگان و مرفهین بی درد و...بود را به وادی فراموشی سپردند. در واقع با درگیری در این جنگ زرگری راه برای ترویج اسلام امریکایی باز شد.

مهمترین مبارزه امام با"متحجرین"بود همان کسانی که دین را به احکام عبادی و فردی محدود می کردند در حالی که اسلام امام همان اسلام امیرالمومنین بود اسلامی که"عدالت و معنویت" را با هم داشت به همین دلیل بسیجی کسی است که این دو را با هم داشته باشد.

چکیده ای از جزوه دین همه دین است '' وحید جلیلی ''

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۵ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه



به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب منهای فقر توسط مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان برگزار می گردد.

قابل ذکر است تاریخ مسابقه 27 مهرماه می باشد. همچنین جهت ثبت نام و تهیه کتاب به دفتر مجمع مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۱:۴۲
دانشجویان عدالتخواه

وی در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانشگاه علامه میباشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۱:۲۶
دانشجویان عدالتخواه


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ چندین روز قبل جمعی از دانشجویان عدالتخواه، به دیدار خانواده ، مدیرمسئول سایت معماری نیوز رفتند.

در این دیدار، ضمن بیان دیدگاه دانشجویان انقلابی در رابطه با مسائل اخیر، بر این نکته تاکید شد که با تبعیض و بی عدالتی در هرجایی و در هر سطحی و در هر جناحی باید برخورد شود.

خانواده یاشار سلطانی نیز ضمن تشکر از حضور و دلجویی اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی به بیان آخرین وضعیت وی پرداختند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۱:۲۲
دانشجویان عدالتخواه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۰:۵۲
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و نقل از خبرنامه دانشجویان ایران صادق بخشی در مصاحبه ای با خبرنگار این خبرگزاری گفت :

دو سال پیش بود که "همایش ملی ارتقای نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد" با حضور مسئولان سه قوه و سایر مسئولین عالی رتبه کشوری برگزار شد. آنجا بود که رهبری وارد ماجرا شدند و صریحا در طی مرقومه ای ابراز داشتند که: " نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین میکنم، لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟...چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمیگیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند؟ هر چند که بعد از این صحبت رهبری تا به امروز شاهد اینگونه همایش های بی خاصیت بوده ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۰:۳۸
دانشجویان عدالتخواه

 به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ در این روزها که رسانه ها در هیاهوی بازی ها و جنگ های زرگری چپ و راست خودشان هستند، پیمان پولشویی یا همان پیمان FATFعلنا اجرا شد و قطعا چند روز دیگر در بین این هیاهوها گم شده و یا ابزاری میشود برای چماق به سر کردن جناح مقابل؛ بگذریم. اما چه شده؟ بانک های جمهوری اسلامی در راستای اجرای پیمان FATF ( منویات ایالات متحده امریکا ) مجموعه های تروریستی در داخل ایران را تحریم کردند. البته باید تروریستی بودن یک مجموعه را با ادبیات خودشان(استکبار) معنی کنیم تا عمع فاجعه را متوجه بشویم. 


چند روز پیش متن مکاتبه رسمی بانک ملت به قرارگاه خاتم الانبیاء منتشر شد و علنا بانک های ایران ابزارهای تحریم امریکا و اروپا شدند. هرچند که مقامات مربوط تکذیب کردند. کارشان همین است، تکذیب کردن. چند ماه پیش خود   FATF را هم تکذیب میکردند که چند روز بعد از آن ریئس بانک مرکزی این موضوع را تایید کرد. تازه این شروع کار است. طبق این پیمان، بانک های ایران باید هر شخص حقیقی و حقوقی  که در لیست تحریم ها وجود دارد را در سازو کار مالی تحریم کرده و اموال او را مسدود کنند. در این لیست 200 شخص و  و موسسه ایرانی ازجمله صداو سیما، وزارت دفاع، قرارگاه خاتم، سازمان صنایع دفاعی، سپاه قدس وجود دارند که همین ماجرا برایشان اتفاق می افتد، دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. همه این ها برای آن است که تراکنش های مالی ما طبق پیمان ذکر شده باید مورد رضایت FATF باشد تا سرانجام ایران از لیست سیاه بیرون بیاید و دیگر کشورها بتوانند با بانک های ایرانی کار کنند و سر آخر چرخ زندگی مردم بچرخد! به همین سادگی...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۵۴
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و به نقل از عدالتخواهی؛ سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، شایان نادری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بود که به عنوان نماینده دانشجویان برای عموم مردم سخنرانی کرد.

مشروح سخنرانی نادری را در ادامه می‌خوانید:

نادری در سخنان خود گفت: خداوند را شاکرم که توفیق شد این هفته در خدمت نمازگزارن محترم باشم بدیهی است که فلسفه وجودی اینجانب که به نمایندگی از اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور در پشت تریبون نماز جمعه حاضر شده‌ام، بیان آن سخنانی است که دیگران نمی‌خواهند بگویند یا نمی‌توانند بگویند. آمده‌ام آرمان‌ها را بازخوانی کنم که شأن من آرمانخواهی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۳۹
دانشجویان عدالتخواه