دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

هنوز سخنان گوهر بار اقایان سوار بر اصول! در گوشمان است. احسنت ها و آفرین هایشان. سبقت گرفتنشان از یکدیگر برای تصاحب برجام. حسرت خوردنشان که چرا ما برجام را نیافریدیم. پیام ها و نامه های تقدیر و تشکرشان را که به مثابه هندوانه قاچ کردن برای خودشان بود. اکنون دوباره با تمدید تحریم های ده ساله مواضعشان را زمین تا آسمان تغییر دادند. می گویند “شما که میگفتید با برجام تحریم ها لغو می شود، اکنون با وضع تحریم های ده ساله ایمان بیاورید به رهبر انقلاب.” پناه برخدا از این رنگ عوض کردن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۹
دانشجویان عدالتخواه

حکایت این روزهای دانشگاه حکایت عجیبی است. موضوع مورد اشاره من مربوط به برخی از تشکل هاست. متاسفانه جنبش دانشجویی نمی داندکه به دنبال چیست. اهداف را گم کرده اند و دچار برخی حواشی شده اند.


تشکلی که برای افزایش عضو،  اردویی تفریحی ترتیب میدهد و قیدی می گذارد که صحت سخن ما را روشن می سازد. قید مذکور این است: "اردو مختص اعضای تشکل است." بعد هم در کنار میز فرم عضویت گذاشته اند. نمیدانم، شاید دوستان توجیحی برای کار خویش داشته باشند اما آنچه که به ذهن من میرسد این است که این یک بی اخلاقیِ تشکیلاتیِ آشکار است. یکی از دلایل اصلی این گونه اعمال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۳:۳۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ با وجود مجموعه هایی مثل "مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)" با 5300 نیروی انسانی، قرار داد ساخت 8 فروند کشتی با کره امضا می شود؛ این در حالی است که اخیرا مخترع جوان از تیم دانش بنیان ایزوایکو موفق به کسب مدال نقره از مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی شد. همچنین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) باتوجه به پتانسیل بالای خود تا به الان 3 کشتی اقیانوس پیما از جمله اقیانوس پیمای ایران-کاشان را به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل داده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۴
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ پرویز حسینی دیماجانکشی عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی ، با اشاره به  امضای قرارداد ساخت 8 فروند کشتی با کره توسط شرکت کشتیرانی؛ اظهار داشت: مسئولان چطور به خودشان اجازه میدهند که با نادیده گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به توان داخلی از صفر تا صد این سفارشات را به کره بسپارند؟!

وی تصریح کرد : با توجه به کارنامه درخشان کشتی سازان داخلی به خصوص در پنج سال گذشته به طور حتم بخش عمده این سفارشات در داخل قابل انجام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۵
دانشجویان عدالتخواه


باز شکوفا گل ِ عشق آمده

چهچه ِ زن، بلبل ِ عشق آمده

لاله پرستان همه در هلهله 

مستِ غزل ، لعل ِ لبِ چلچله

می دمد از مشرق ِ آیینه نور

تا که کند شمس ِ نبوت ظهور

اشک ِ گل از چشم ِ حلب جاری است

زخم ِ سحر بر تن ِ شب کاری است

مطرب تنبور ِ غزل خوانِ نور 

زخمه زن پرده ی ِ شادی و شور

غرق ِ شعف ،حجله ی بخت ِ بشر

زیر و زبر آمده کسری ِ شر

مشق ِ ولا، روح الامین می کند

حضرت ِ گل ، نوش ِیقین می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۴:۱۹
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و به نقل از خبرگزاری فارس؛ حسن قاضی زاده هاشمی مهمان این هفته برنامه ثریا با موضوع نقد طرح تحول سلامت بود، برنامه‌ای که البته هیچ منتقدی در آن حضور نداشت و تنها مجری برنامه مطالبات و خواسته های مردمی را از نماینده دولت پیگیری می‌کرد.

محسن مقصودی مجری جوان برنامه «ثریا» بود و از ابتدای برنامه با واکنش های تند وزیر بهداشت رو به رو شد؛ در همین ارتباط گفت و گویی با وی انجام داده ایم تا از جزئیات بیشتر و زوایای دیگر این برنامه مطلع شویم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۰:۵۶
دانشجویان عدالتخواه

در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل کشورمان، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در شکل گیری و انسجام شبکه حمل ونقل کشور داشته اند و 26 آذر سال 1362 نیز از آن جمله است.
ایجاد تنگناها و محدودیت ها در نظام ترابری کشور، یکی از تبعات اقتصادی جنگ تحمیلی بوده که به لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی و دسترسی گسترده ایران به آب های آزاد، بیشترین مبادلات تجاری کشور همواره از طریق بنادر جنوبی صورت می گرفته و با بروز جنگ تحمیلی، مشکلات و محدودیت های فراوانی در گلوگاههای اصلی کشور رخ داده به طوری که از مجموع بنادر فعال پنجگانه آبادان، خرمشهر، بندرامام، بوشهر و بندرعباس، بنادر آبادان و خرمشهر به کلی از صحنه حمل ونقل حذف شدند و بندر امام نیز به دلیل نزدیکی به مناطق جنگی به حالت نیمه تعطیل درآمد. 

از سوی دیگر به علت نیازهای فزاینده ناشی از ضرورت های جنگ و افزایش جمعیت، میزان واردات کالاهای اساسی از طریق بنادر فعال افزایش یافته بود و تعداد زیادی از کشتی ها در انتظار تخلیه در بنادر، نگرانی های فراوانی در زمینه بروز بحران ناشی از اتمام ذخایر کالاهای اساسی در شهرها و جبهه های جنگ، فاسد شدن محمولات غذایی کشتی های در انتظار تخلیه و تهدید کشتی های منتظر تخلیه از سوی هواپیماها و توپخانه دشمن هزینه های کمرشکنی را در این زمینه به کشور تحمیل می کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۹
دانشجویان عدالتخواه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۱۳
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ دیروز چهارشنبه 24 آذرماه اعضای شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) با حضور در دفتر حجت الاسلام پور محی آبادی، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه در این جلسه ضمن انقاد به فضای سیاسی حاکم در دانشگاه، عنوان کرد: متاسفانه برخی از تشکل های دانشجویی پیاده نظام احزاب شدند و استقلال آنها خدشه دار شده است که این موضوع میتواند یک فضای دوقطبی غیر اصیل و ناصحیح را به وجود آورد.

حجت­ الاسلام و المسلمین پور محی آبادی در تبیین این موضوع گفت: وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه فعالیت­ های سیاسی با آنچه که مد نظر رهبری است فاصله دارد. تشکل­ های دانشجویی نباید ابزار و وسیله برخی در داخل و خارج دانشگاه شوند که متاسفانه در برخی فعالیت­ها گاهی دیده می­شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۰:۳۶
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ نشست خبری جنبش عدالتخواه دانشجویی باموضوع معرفی «کمیته عدالت قضایی» دیروز چهارشنبه 24 آذرماه در دفتر مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور برگزار شد.

این نشست خبری با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی، برادرِ  منصور نظری (شاعر مدافع حرم که بخاطر افشای برخی فسادهای قضات در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شد) و همچنین سید میثم صفائیان نماینده کامیون داران معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور، در دفتر جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۰:۳۳
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛  دکتر سعید زیباکلام در نشست تخصصی «نسبت‌شناسی دانشجو و فسادستیزی» مطرح کرد: ماجرای بی تفاوتی نسبت به تجاوز به بیت‌المال به مراتب خطرناک‌تر از رویکردهای پهلوی‌مآب امروز سیاست خارجی کشور است.

وی در ادامه افزود: در مبارزه با فساد، راه‌حل صدور فرمان ‌نیست! راه‌حل، ایجاد تشکل‌های مردم نهاد مستقلِ دانشجویی و غیردانشجویی است.

وی عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی بد کردند، به حریت و آزادی و آزادگی خیانت کردند، آن زمان که استقلال خود را از دست دادند و تابعیت جناح‌های فاسد سیاسی را پذیرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ میزگرد بررسی عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دنشگاه ولی عصر(عج) با حضور نمایندگانی از تشکل های مجمع دانشجویان عدالتخواه، بسیج دانشجویی،جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان و دکتر فصیحی هرندی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امشب 22 آذرماه در سالن دانشکده فنی برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۰۴
دانشجویان عدالتخواه

 

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ رئیس جمهور در مراسم دیروز 16 آذر سخنانی در مورد برجام و مشورت با رهبر انقلاب گفتند  که  در کنار آن بیانات رهبر انقلاب را نیز منشر میکنیم:


حسن روحانی: ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم. جلسه گذاشتیم، ایشان نامه‌های مکتوب دادند به من خطاب کرده و دستوری که من روی نامه‌های ایشان دادم. هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم. در مقام عمل جایی کم و کسر آوردیم اما مبنا براین بوده که دستورات ایشان عملی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۵:۱۵
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و به نقل از فارس؛ محمدجواد معتمدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به مشکلات آب و راهکارهای شورای حفاظت از منابع آب رفسنجان اظهار داشت: اکنون تنها راه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاموشی چاه موتورهای کشاورزی است.

وی با اشاره به جلسات مکرر این شورا تصریح کرد: در بین راه‌های پیشنهادی شورای حفاظت از منابع آب، راه‌کار اساسی و ریشه‌ای وجود نداشته و شورا صرفاً به راه‌های مقطعی و گذرا روی آورده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۳:۵۵
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ مدیرعامل مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در نشستی خبری در بندرعباس به تشریح حواشی پررنگ‌تر از متن این صنعت مهم کشور پرداخت و در برابر پرسش‌های خبرنگاران در خصوص اینکه چرا کشتی‌داران داخلی کشور حاضر به سفارش نیازمندی‌های خود به این مجموعه عظیم نیستند اشک‌هایش جاری شد.

نشست خبری خبرنگاران اعزامی رسانه‌های سراسری پس از بازدید از فعالیت‌های 6 شرکت متعلق به مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و بازدید از فعالیت‌های ساخت سکوهای نفتی، کشتی‌سازی، تعمیرات و پروژه‌های مختلف آن از اعم از کشتی تفریحی و شناورهای کمک صیادی گرفته تا اقیانوس پیمای 80 هزار تنی ایران- کاشان که در آماده تحویل به مالک خصوصی آن است،انجام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و به نقل خانه خشتی؛ احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان در مجلس، تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا را نقض عملی برجام دانست و گفت: با توجه به تعهدات در بحث مذاکرات و قضیه برجام قرار بود همزمان تحریم ها برداشته بشود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

وی افزود: شاهد بودیم که تحریم های ده ساله علیه کشورمان با رای اکثریت نمایندگان سنا تصویب شد و اینها قصد دارند که برجام اجرا نشود و نظرشان این است که چند نکته ای که مدنظر دارند در قضیه برجام انجام نگیرد.

محمدی انارکی تصریح کرد: حتی اگر رئیس جمهور آمریکا هم امضا نکند چون با حداکثر رای نمایندگاه تصویب شده می تواند ادامه یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۲
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ 16 تشکل دانشجویی نامه ای سر گشاده خطاب به رئیس دستگاه قضا پیرامون حبس غیرعادلانه شاعر عدالتخواه و مکتب، منصور نظری منتشر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:


«هر فرد از افراد ملت حق دارد مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد. در غیر این صورت اگر برخلاف وظیفه اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است. امام روح اله(ره)»
لا یحب الله الجهر بالسوءمن القول الا من ظلم و کان الله سمیعاعلیما
الحیف یدعوا الی السیف
لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم
در چند سال گذشته متأسفانه وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور و بحران های ناشی از ناکارآمدی بسیاری از نهادها و دستگاه های رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی کار را بدانجا رسانده که مردم – همان ولی نعمتان انقلاب – عرصه را چنان بر خود تنگ و ضیق دیده که آخرین راه ممکن، یعنی تجمع و اعراض علنی با چاشنی خشونت را در دستور کار خود قرار داده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۲:۵۸
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ ویژه برنامه ثریا بمناسبت روز دانشجو با موضوع “رسالت جنبش دانشجویی در دهه پیشرفت و عدالت” چهارشنبه 17 آذرماه ساعت 23:15 از شبکه یک به روی آنتن رفت. در این برنامه که با حضور فعالان دانشجویی از تشکل‌های مختلف به روی آنتن رفت از نگاه جوانان دانشجو به الزامات حرکت جنبش دانشجویی در پیگیری مسایل و چالش های مسیر پیشرفت کشور و آرمانهای جنبش دانشجویی نظیر استکبار ستیزی و عدالتخواهی سخن به عمل آمد.

در این برنامه از میان صدها فعالیت اثر بخش و موفق جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر، برای نمونه هشت فعالیت موثر دانشجویی که به جریان سازی و اثرگذاری در پیگیری چالش های مسیر پیشرفت کشور منجر شده است به مردم معرفی شد.
نماینده پویش دانشجویی نجات اقتصاد ایران (حمایت از تولید ملی)، نماینده کمیته پیگیری حق مسکن مردم، نماینده کمیته صیانت از منافع ایران(حقوق هسته ای ایران)، نماینده کمیته دانشجویی پیگیری عدالت در نظام سلامت، نماینده پویش مردمی دانشجویی شفافیت برای ایران، نماینده کمیته دانشجویی پیگیری افزایش وام ازدواج جوانان و نمایندگانی از گروه های جهادی کمک به محرومان در شهرهای اهواز و سبزوار هشت مهمان جوان برنامه  ثریا بودند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ صبح امروز  نمایندگان تشکل های دانشجویی در حضور رئیس جمهور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. متن سخنرانی «علیرضا فقیر» نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح زیر است:

سلام آقای رئیس‌جمهور! خدای را شاکریم که این برنامه با مهندسی مدیران دانشگاهی‌تان به جنگ شادی و استندآپ کمدی تبدیل نشد تا آئین‌های روز دانشجو بیش از این مایه شرمساری شما نباشد. اما چرا از حاشیه نشین‌های فراموش شده کارگران غریب، کامیون‌داران بی‌تریبون، کارتن‌خواب‌های بی‌پناه، قربانیان فقر و فساد و تبعیض و در یک کلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساری نمی‌کنید؟

صبر بفرمایید آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهید، هر چند اگر بدانیم با ورود ما به جهنم صاحبان فیش‌های نجومی ذخایر زیاده‌خوار نظام، غارتگران صندوق فرهنگیان و اصحاب زر و زور و تزویر نیز با ما به جهنم خواهند آمد آتش جهنم را هم به جان می‌خریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۶
دانشجویان عدالتخواه


فیدل کاسترو یک کمونیست بود. شاید خدا را قبول نداشت. نمیدانم. اما دین برایش بی اهمیت بود. به مذهبی هم معتقد نبود. 

 اما نامش سال های سال لرزه بر پیکر امپریالیسم انداخت.

 شیطان بزرگ چنان از او می ترسید بیش از ششصد و سی بار قصد ترورش را کرد. بارها علیه اش توطئه کرد، از هر ابزاری برای محو گفتمان انقلابی اش استفاده کرد.


اما در همین جمهوری اسلامی، روحانیِ مسلمان، شیعه، عمامه به سری هست که کاخ سفید دلواپس است که مبادا سال 96 به قدرت نرسد!

صحابیان امامی هستند که نه تنها آمریکا از آنان احساس خطری نمی کند، بلکه برای حفظ و بقایشان تلاش نیز می کند به حدی که حاضر است از اف بی آی برای آنها محافظ شخصی استخدام کند که انقلابی ها آنها را به درک واصل نکنند.


آن کمونیست نزد خدا گرامی تر است از این شیوخ موحد ما.


 تفاوت فیدل و این عمامه به سرها، در عدالتخواهی و استکبار ستیزی آنان است نه دین و مذهب و مکتب!


سلمان کدیور


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه