دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نامه سرگشاده مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) به مسئولین رفسنجان و دانشگاه

                                         



بسم رب المستضعفین
 
از: مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
به:
جناب آقای رمضانی، امام جمعه شهر رفسنجان
جناب آقای ملانوری، فرماندار شهر رفسنجان
جناب آقای انارکی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای پورمحمدی، رییس دادگستری شهر رفسنجان
جناب آقای سلطانی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان رفسنجان
جناب آقای عباسی، فرمانده نیرو انتظامی شهرستان رفسنجان
جناب آقای پورمحمدی، شهردار رفسنجان
جناب آقای خادم الحسینی، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان
جناب آقای صفریان، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
جناب آقای خلیلی نژاد، ریاست دانشگاه پیام نور رفسنجان
جناب آقای دهقان، ریاست دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
جناب آقای ایزدی، معاونت دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
جناب آقای فصیحی هرندی، معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
جناب آقای مصباح، معاونت آموزشی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
جناب آقای رنجبر عسکری، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
جناب آقای درکی، معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
 
سلام علیکم
بی مقدمه سراغ اصل موضوع می رویم. متاسفانه با پدیده ای مواجه هستیم که مدیران کشور حقوق های بالا و آنچنانی می گیرند - نسبت به متوسط سطح زندگی عامه مردم - و در کنارشان محرومانی وجود دارند که با وجود کار و تلاش زیاد، حقوق های اندک دارند که باید با آن، هزینه مصارف زندگی و تحصیل خود و فرزندانشان را بدهند؛ دیگر مخارج ازدواج و سرمایه گذاری پیش کش. جالبش این جاست که همان مسئولین بلند پایه که فعلا در افکار عمومی قشر ثروتمند محسوب می شوند قوانینی را تصویب می کنند که به نفع ثروتمندان می شود یعنی قشر خودشان. مثلا دانشگاه را پولی و آموزش و پرورش را خصوصی می کنند که نتیجه اش بالا رفتن هزینه های تحصیلی و فشار آمدن به قشر محروم می شود. اینگونه و با تحمیل این فشارها محرومان را از چرخه زندگی بیرون می کنند و برای همیشه قدرت در دست خودشان می ماند چون فقط خودشان بهترین شرایط  بقا را دارند. یعنی حفظ قدرت در یک قشر خاص و حکومت برای عده ای خاص و ثروتمند.
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۹
دانشجویان عدالتخواه

                                        

نامه سرگشاده انقلابی و‌ زیبای حیدر رحیم پور، علیه اشرافیت حکومتی
یا سیدی! هیهات‌هیهات که زنده باشیم و فرمان تو را آن‌گاه که به لقاء‌الله می‌رفتی،ناشنیده بگیریم.
اینک که برکرسی‌پریدگان،چون بانوان قیصر،برتخت لمیده وبه امت سفارش میکنند که آرام باشید تا ما به خواب خوشمان ادامه دهیم، نسل خمینی پاسخ میگویند که وای بر شمایان وآنان‌که به شما چنین فرصت‌هایی داده‌اند.
جبر زمان دگربار ما را سرخ پوشاند و مجبور ساخت درهشتادوچهارسالگی به جنگ دشمنان انقلاب حضرتت دوباره به‌پا خیزیم.اف بر آنان که دردهه چهارم انقلاب خمینی تا این حد گستاخ و جسور و بی‌پروا گشته‌اند.
آیا این روا بودکه فرزندان تحصیل کرده واز جنگ برگشتۀ خمینی، بی‌کار و گرسنه وبی‌جفت‌وخانمان در کوچه‌ها بگردند واین لقمه‌حرامان به اندازه کمربندی از اسکناس که به دور کره زمین بکشند،از بیت‌المال این محرومان و انقلاب‌شان به صورت‌های مختلف سرقت کنند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۰۱:۲۰
دانشجویان عدالتخواه

                                                                                                

به گزارش "عدالتخواهان رفسنجان" در مصاحبه نمانیده مجمع دانشجویان عدالتخواه با امام جمعه پیرامون مسائل جنسی در جامعه رفسنجان مطرح شد:


ما وقتی انقلاب کردیم یکسری آرمان ها و اهداف بزرگی داشتیم، قرار بود به مسائل زندگی محرومین پاسخ داده شود، قرار بود با نگاه عدالت طلبانه با تمام امور برخورد شود.
پس از بررسی متوجه شدیم بخشی از مشکلاتی که وجود دارد در زمینه عدالت جنسی است که خیلی از جوانان ما با آن سر و کار دارند، این مسئله ای هست که به نظر می آید کمتر به آن رسیدگی یا توجه شده است ، ما نسبت به حقوق الهی حساسیت داریم اما نسبت به این حقوق دم دستی مردم آنچنان حساسیتی نداریم
در این زمینه تعدادی سوال آماده شده که میخواهیم شما پاسخ دهید.


*مجمع:  آیا آمار دقیقی وجود دارد که نشان دهد چند درصد از جوانان رفسنجان با این مسئله سروکار دارند؟ 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۶:۵۴
دانشجویان عدالتخواه


    


 

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار رهبر انقلاب؛

چگونه هم در برابر جریان غیرانقلابی ایستادگی کنیم، هم از دوقطبی شدن جامعه پرهیز کنیم؟

تحلیل ما اینست که IPC ، خصوصی سازی آموزش و پرورش، بین المللی شدن آموزش عالی، ورود ایران به WTO، اجرایی شدن FATF  و برنامه ششم توسعه، همچون تلاش ها برای برجام موشکی و حقوق بشر و منطقه، همگی قطعات یک پازل هستند که خر وجی آن، بر باد رفتن استقلال کشور است!

مجتبی رئیسی به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب به سخنرانی پرداخت که متن سخنان به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی در پیچی تاریخی قرارگرفته و چالش‌های جدیدی فرا روی آن است. چالش‌هایی که به‌بهانه ی مسئله ی هسته‌ای آغازشده لکن به مسئله ی هسته‌ای ختم نخواهد شد.

اساساً هسته‌ای از همان ابتدا بهانه بود! هم برای آمریکا، هم برای بزک‌کنندگان داخلی چهره آمریکا! تا آرزوی سی‌وچند ساله‌شان برای همقدمی با آمریکا تعبیر شود! وگرنه تعداد سانتریفیوژهای منهدم شده و قلب اراک مطرح نیست! مسئله فراتر از این حرف‌هاست! مسئله، استحاله نظام و ساخت جمهوری اسلامی تقلبی است، که نقطه آغازین آن را ایدوئولوژی‌زدایی از جمهوری اسلامی، بویژه سیاست خارجی آن قرار داده اند.

اکنون، در زمانه ی موسوم به پسابرجام! پازلی در حال شکل‌گیری است که اهمیت برخی قطعات آن، اگر از برجام بیشتر نباشد، قطعاً کمتر نیست! قطعاتی که چون از جنس موضوعات سیاسی  نیستند، آنچنان که باید مورد توجه نیستند، اما هویت انقلابی نظام را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۵ ، ۰۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

                                                     


به دنبال اعتراض مجمع عدالتخواه دانشجویی دانشگاه حضرت ولی عصر (عج) به قانون خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه تشکل های جامعه اسلامی و بسیج این دانشگاه نیز اعتراض خود را نسبت به این قانون ابراز کردند.

 

 آزادی دبیر سایق جامعه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

 

مسئولان عواقب ناشی از خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه را هم در نظر داشته باشند/ دانشجویی که به خاطر مشکلات مالی ۴ روز غذا نخورده بود .

 

 بیشتر بخوانید :        http://www.snn.ir/detail/News/521593/158

 

 

  ابراهیمی مسئول بسیج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

 

قانون خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه تبعیض در حق دانشجوست.

 

بیشتر بخوانید:          http://www.snn.ir/detail/News/521068/158

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۱
دانشجویان عدالتخواه

                           



 نامه سرگشاده دوازده تشکل دانشجویی خطاب به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بازداشت سید میثم صفاییان لیدر کامیونداران معترض سیستم حمل و نقل در کشور


جناب آقای آخوندی؛ حداقل به اصول لیبرالیستی خود پایبند باشید.


جناب آقای آخوندی

یادگار گرامی علامه امینی (ره) صاحب کتاب گرانقدر الغدیر

داماد عزیز حضرت آیت الله رسولی محلاتی نماینده امام در بنیاد مسکن

باجناق شایسته حجج الاسلام ناطق نوری و شهیدی محلاتی

و وزیر محترم راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران


با سلام

از آنجا که شما در سایه سار نظام جمهوری اسلامی تبدیل به یکی از بلندگوهای تبلیغ لیبرالیسم شده اید و هر از چندگاهی از مزیت های مکتب لیبرالیسم سخن می گویید به استحضار می رساند که یکی از اصولی که در لیبرالیسم اهمیت دارد، رقابت سالم، حذف رانت، حفظ حقوق شهروندی و حق اعتراض و آزادی بیان است. به استحضار می رساند سید میثم صفاییان به عنوان نماینده جمعی از رانندگان کشور در راستای استفاده از حقوق شهروندی خود که شما بسیار از آن سخن گفته اید به علت اعتراض نسبت به وجود فساد، رانت و رابطه، حذف فضای رقابتی سالم از پایانه های کشور بالاخص پایانه باری بندرعباس که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است بازداشت شده است. لذا خواهشمند است که حداقل به اصول لیبرالیستی و حقوق شهروندی که مدتها در وصف آن سخن گفته اید پایبند باشید و ضمن همراهی با رانندگان زمینه رشد آزادی بیان و آزادی پس از بیان، ریشه کنی فساد و تبعیض و ایجاد سیستم رقابت سالم را در پایانه های کشور بوجود آورید و با ضمن پاسداشت آزادیخواهان و عدالتخواهانی که در راستای مبارزه با ظلم و فساد در مجموعه شما به پا خاسته اند زمینه عزل افراد فاسد را فراهم کرده و زمینه آزادی سید میثم صفاییان را فراهم آورید که از سه هفته گذشته تا کنون در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد.


این آزمونی بزرگ برای شماست تا نشان دهید آیا همانگونه که در حرف به لیبرالیسم معتقید در عمل نیز یک لیبرال هستید. آیا آزادی در قاموس شما تنها به آزادی بیان محدود می شود یا آزادی پس از بیان نیز محترم شناخته می شود. آیا شما تنها به فساد در دستگاه های دیگر که جهت گیری سیاسی متفاوتی با شما دارند حساس هستید و یا با فساد در مجموعه خودتان نیز برخورد می کنید؟ و یا خیر و وجود رانت، تبعیض، ظلم و پایمال شدن حقوق شهروندی را در زیر مجموعه خود محترم می شمارید؟ این آزمونی بزرگ برای سنجش میزان وفاداری شما به مکتب لیبرالیسمی است که بارها از آن سخن گفته اید.


به امید ظهور عدالت گیتی گستر


مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان 

مجمع دانشجویان عدالتخواه یاسوج

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد

انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه سبزوار

مجمع دانشجویی آرمان آزاد

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا

مجمع عدالتخواه دانشگاه فناوری های نوین قوچان

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران (آرمان)

مجمع دانشجویی آرمان شیراز


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۵
دانشجویان عدالتخواه

                              


به گزارش عدالت خواهان رفسنجان طوماری برای تغییر و اصلاح قانون خصوصی سازی امکانات رفاهی دانشگاه توسط این مجمع  نوشته شده و به دست جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه به امضا رسید.


«عدالتخواهان در این طومار خواستار حمایت از دانشجویان در برنامه ششم توسعه شدندو بیان کردند که نگاه لیبرال سرمایه داری مانع تحصیل قشر ضعیف و مستضعف جامعه می شود.»

متن این طومار را در ادامه مطلب بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۳
دانشجویان عدالتخواه



یادداشت/صادق بخشی


اگر انقلاب ها برای بر انداختن ریشه ظلم است،باید گام نخستین و نخستین گام در جهت بر طرف کردن ظلم از مظلوم ترین ها باشد،یعنی محرومان... وگرنه قیام هایی خواهد بود در جهت جابجایی قدرت و ثروت،نه بیشتر...


دانشگاه اسلامی...

مفهوم والایی است اما چگونه قرار است این هدف با اهمیت محقق شود؟


دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هر جامعه معرف و مبین بالاترین تفکر و علم آن جامعه محسوب می شوند و اصول جهان بینی و نظام اعتقادی و ارزشی جامعه را در خود متجلی می سازند و با تربیت متفکران،دانشمندان و مدیران آینده،در جهت بخشیدن به حرکتهای گوناگون فکری،اعتقادی،فرهنگی و سیاسی جامعه موثر واقع میشوند.جامعه ایرانی که در انقلاب اسلامی خود با رویکردی الهی و معنوی،جهان بینی و نظام ارزشی اسلامی را مبنای شئون گوناگون زندگی خود قرار داده،خواهان آن است که دانشگاه هایی متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی داشته باشد تا هم بتواند در آن دانشگاه ها از مبانی و معیار های خود آگاهی و شناخت دقیق تر و ژرف تر حاصل کند و هم با تربیت متفکران و مدیران بر وفق آن مبانی و معیارها به ترویج و تعمیم آنها در کل جامعه مبادرت نماید.


در نظام اسلامی رفع فقر و محرومیت و کاهش فاصله ی طبقاتی در شمار هدفهای طراز اول است و پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان سخنی بی معنا و ادعایی پوچ است.اساس سیاست های کلی اقتصادی کشور باید تامین رفاه عمومی و عدالت اجتماعی باشد.در مجموعه برنامه های دولتها و قوانین و برنامه های چشم انداز توسعه کشور،باید هدف رفع فقر و محرومیت و ایجاد رونق درزندگی عموم مردم-نه بخشی از مردم و قشرهای خاص-باشد. اگر مسئولین می خواهند مردم و خصوصا نسل جوان به اهداف والای نظام اسلامی پایبند و به آینده امیدوار باشند باید با مسائلی که موجب افزایش محرومیت و فاصله ی طبقاتی است مبارزه کنند.اگر جهت گیری عدالت اجتماعی در کشور ضعیف شود،هر کاری در کشور انجام گیرد به زیان طبقات ضعیف و عامه مردم و به سود یک عده معدود خواهد بود.


آنچه که در برنامه پنجم توسعه در خصوص دانشگاه ها آمده،نشان از نگاه لیبرال سرمایه داری دارد که اولویت و ارجحیت توسعه مادی بر توسعه عدالت اجتماعی را نشان می دهد.دانشگاه های ما با قوانین سکولاریزه مدیریت می شوند و طبیعی است که نتیجه اش افزایش محرومیت ها و تبعیض های ناشی از این قوانین و برنامه ها باشد که هیچ سنخیتی با آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی ندارد.راه علاج این مشکلات آن است که مسئولین توسعه عدالت اجتماعی را اصل بدانند و با نگاه به این اصل اساسی که همه درگیری های تاریخ بشر سر آن بوده،در جهت اعتلای اسلام و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی،برنامه ها و قوانینی را تدوین و اجرا نمایند که محرومیت ها و فاصله های طبقاتی کاهش یابد تا آنگاه دانشگاه ها به معنای واقعی کلمه اسلامی شوند.

 


 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۵۳
دانشجویان عدالتخواه


              

کتر فرهادی


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛


 محمد جواد معتمدی نژاد عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طی دیداری که در چند روز گذشته با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب دکتر فرهادی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان جناب آقای مهندس یزدان مهر داشتند، قسمت هایی از طومار آماده شده توسط دانشجویان عدالتخواه رفسنجان را برای ایشان قرائت کردند. در  طی آن جناب وزیر  به بیان توضیحاتی در مورد ارائه راهکارهای عملی پرداخته اند. همچنین جناب آقای یزدان مهر با متن و محتوای طومار اعلام موافقت داشتند و خود اظهار داشتند که این قانون خود جای تامل و تفکر دارد. ایشان در ادامه عرایضشان ابراز داشته اند که در این مورد کارهای خوبی صورت گرفته است که از مهرماه در دانشگاه های کشور عملیاتی خواهد شد.  

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۶
دانشجویان عدالتخواه