دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۲۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است


بسیاری از خانوادهٔ شهدا هستند که تنها به‌واسطه فرزندشان موردتوجه واقع‌شده‌اند، البته هرکدام از آن‌ها ویژگی‌هایی داشته‌اند و دارند که فرزندان آن‌ها توانسته‌اند به این درجه‌های رفیع برسند؛ اما بعضی خانواده‌های شهدا هستند که علاوه بر فرزندشان خود ویژگی‌هایی خاص دارند که توفیق آنان و اهمیت توجه و درس‌گیری از آنان را دو چندان می‌کند. دو نمونه از مادران شهدا که در دورهٔ ما به دلیل اقدامات و روحیات خاصشان بیشتر موردتوجه قرارگرفته‌اند: مادران شهید رجب‌بیگی و احمدی روشن‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۴۳
دانشجویان عدالتخواه

:: تعریف:

وقتی آدم برای تصمیم‌گیری در مورد کاری از کسی چیزی بپرسد، آن چیز، مشورت و آن شخص، مشاور نام دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۲
دانشجویان عدالتخواه


بسم ربّ المستضعفین

 

اخذ الله علی العلماء الا یقاروا علی کظة ظالم و لا سغب مظلوم / خطبه ۳ نهج البلاغه

۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۲۰
دانشجویان عدالتخواه

گزیده ای از صحبت های حسن رحیم پور ازغدی در مراسم پایانی هفته فرهنگی اشراق


در حوزه های علمیه کشور یک درس خارج فقه با متد جواهری در باب هنر نداریم و در همین حوزه علمیه مشهد که دومین حوزه علمیه بزرگ کشور است حتی یک درس خارج فقه حکومتی و موسیقی تدریس نمی شود و تنها مباحث 50 سال پیش ارائه می شود.


 ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۰
دانشجویان عدالتخواه

ریاست محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی

 

سلام علیکم؛

 

«این نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است. » امام خمینی(ره)

 

پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ، بر پایی نماز های جمعه در سراسر  کشور این فرصت را در اختیار حاکمیت اسلامی قرار داد تا با استفاده از حضور مردم مومن و نماز گزار، اذهان عموم را بر روی مشکلات اصلی جامعه معطوف نموده و قوای اجتماعی را برای حل آن ها برانگیزد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۳
دانشجویان عدالتخواه

استاد رحیم پور ازغدی:


اگر تمام جبهه‌ها را می‌گشتیم به گفته امام، یک بچه سرمایه‌دار هم پیدا نمی‌کردیم. بسیجی‌ها از خانه سرمایه‌دارها بیرون نیامدند. هشت سال در این کشور سیل خون و آتش جاری بود و این فقرای نماز شب خوانِ این جامعه بودند که تن به هزار مصیبت دادند. امام از جنگ فقر و غنی - که یقیناً یک جنگ حقیقی است و یقیناً یک جنگ طبقاتی نیست - به‌صراحت نام برد ولی برخی همچنان اصرار دارند که از چنین جنگی در اسلام ، اصلاً و به‌هیچ‌عنوان خبری نیست. ولی خبری هست. رهبر پابرهنه‌ها از اسلام پابرهنه گفت. نه یک‌بار بلکه بارها. هیچ‌کس، هیچ‌وقت و به هیچ عنوانی نمی‌تواند حافظه این مردم را دست‌کاری کند، نمی‌تواند این موضع الهی مرجع تقلید بسیجی‌ها را از یاد ببرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

 به گزارش روابط عمومی مجمع و به نقل از خبرگزاری دانشجو، نشست خبری با حضور «حسین شهبازی» (دبیر جنبش عدالتخواه)، «علی عبدی» (دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران)، «مجید انصاری» (مسئول بسیج دانشگاه شریف) و «محمد باقری» (دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت) در «خبرگزاری دانشجو» پیرامون مذاکرات هسته‌ای و شعار سال برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۱۹
دانشجویان عدالتخواه


در زمان طاغوت، از راه سخنرانی، یا نوشتن مقاله و کتاب، می شد از اسلام سخن گفت، و از تعالیم و احکام اسلام (بعنوان تعالیم واحکامی که سعادت دنیاوآخرت انسان ها را و جامعه ها را تامین میکند، و ظلم و فقر و ستم و تبعیض و اختناق وسقوط را از بین می برد، و به انسان شخصیت وکرامت می بخشد، وفرصت رشد متعالی به او می دهد) دفاع کرد، زیرا 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش  روابط عمومی مجمع؛ مجمع طلاب عدالتخواه استان کهکلویه و بویر احمد، به دلیل کم کاری دولت فعلی در حل مشکلات مسکن مستضعفین(خصوصا مسکن مهر) و همچنین حمایت کم سابقه رئیس مجلس از قائم مقام سابق خود(دکتر آخوندی)، نامه ای را خطاب به دکتر لاریجانی صادر نمودند. مشروح این نامه در ادامه می آید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۳
دانشجویان عدالتخواه


دکتر زیبا کلام به دعوت مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) به رفسنجان میاید تا در مراسم چهارشنبه 23/2/94 در تالار خیام دانشگاه به بررسی مذاکرات هسته ای به پردازد .

دکتر سعید زیبا کلام در سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد. مهندسی برق و الکترونیک را در سال ۱۳۵۶ در انگلستان به پایان رساند و در همان سال دوره کارشناسی ارشد صلح شناسی (گرایش جامعه شناسی انقلاب) را در دانشگاه برادفورد انگلستان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت. دوره دکتری را در رشته فلسفه در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه لیدز انگلستان فارغ التحصیل شد. وی هم اکنون استاد فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و در سه حوزه فلسفه و روش شناسی علوم (طبیعی و اجتماعی)، فلسفه سیاست و فلسفه های پست مدرن مشغول به آموزش یا پژوهش است. وی همچنین عضو سابق هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو سایق هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه و مدرس سایق فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و مدرس فلسفه علم دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۰۶
دانشجویان عدالتخواه
۱. عدم خوش بینی نسبت به نتیجه و دستاورد مذاکره با آمریکا
«من البته هیچ وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوش بین نبودم نه از باب یک توهم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم»
۲. تامین منافع و عزت ملت ایران شرط حمایت رهبری از توافق
«از رسیدن به یک توافقی که منافع ملت ایران را تامین کنند و عزت ملت ایران را حفظ کند. صد در صد من حمایت می کنم و استقبال می کنم… اگر یک توافقی انجام بگیرد که این توافق توافقی باشد که منافع ملت را ، منافع کشور را تامین بکند، بنده کاملا با آن موافقت خواهم کرد»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۰۴
دانشجویان عدالتخواه
استاد رحیم پور ازغدی:                                                               
امروز ما و غرب، هر دو از مردم سالارى و حقوق بشر و پیشرفت و آزادى دم میزنیم، شباهت هایى هم بین ما وجود دارد، اما در کنار این شباهت ها ، تضاد هاى غیر قابل علاج و غیر قابل تاویل هم وجود دارد. این تضادها را بعضى ها نمیخواهند ببینند. این تضادها ما را در دو صف مقابل قرار داده است. قصد ما فتنه راه انداختن نیست، اما عده اى مرتب میگویند تنش زدایى کنید! مثل اینکه امام و شهیدان آمدند و تنش درست کردند، حالا یک عده اى میخواهند تنش زدایى کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۰۱
دانشجویان عدالتخواه

حضرت آیت الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

همان گونه که مستحضرید طرح استانی شدن انتخابات که پیش تر یک بار توسط شورای نگهبان رد شده بود ، بار دیگر مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفته که به همین مناسبت لازم دیدیم تا با بررسی طرح مذکور از دوجنبه نکاتی را خدمتتان عرض کنیم :

یکم : توجیه ِ غیر موجه ِطرح :

آن چه که در توجیه طرح و در اظهار نظرهای موافقان طرح استانی شدن انتخابات آمده این است که ، نمایندگان مجلس در شرایط فعلی این امکان را ندارند تا بر اساس قانون اساسی ، نماینده همه مردم ایران باشند و بخش اعظم وقت نمایندگیشان صرف این میشود که مراجعات مکرر مردم را پاسخ بدهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۰۵
دانشجویان عدالتخواه

رضا احسان پوررضا احسان پور- متخصصان صبرشناسی دانشگاه هاروارد با همکاری چند تن از استادیاران خدوم دانشگاه آزاد و محققان همیشه در صحنه دانشگاه پیام نور، چند تعریف زیر را برای “صبر” ارائه داده‌اند که ضمن بیان این تعاریف به بررسی آنها می‌پردازیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۰۲
دانشجویان عدالتخواه

اشتباه کسانی که در گذشته مسائل سیاسی را از بلیغ کنار می گذاشتند، در این بود که عبودیت را به منطقه فردی منحصر می کردند.آنها اینجا را غلط می فهمیدند وغلط عمل می کردند. 

.

.

سلوک سیاسی امیر المومنین از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست؛سیاست امیر المومنین هم،آمیخته ی با معنویت است، آمیخته ی با اخلاق است،اصلا منشا گرفته ی از معنویت علی و اخلاق اوست.


جزوه اخلاق سیاسی مجموعه صحبت ها و سخنرانی امام خامنه ای مدظله العالی پیرامون این موضوع می باشد.


دریافت جزوه اخلاق سیاسی
حجم: 351 کیلوبایت


  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۹
دانشجویان عدالتخواه

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی کشور

جناب آقای شمخانی

سلام علیکم؛

کمیته مطالبه حق مسکن مردم متشکل از آحاد مستضعفین و دانشجویان بسیجی و عدالت خواه دانشگاه های کشور است که به هیچ گروه و جریان سیاسی وابسته نیست، چرا که اعضای این کمیته ریشه تمام مشکلات بالأخص مشکلات اقتصادی را سیاسی بازی و سیاسی کاری می دانند.

چارچوب مطالبات این کمیته در حوزه زمین و مسکن بر اساس رهنمودهای بنیان گذار فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت امام خامنه ای است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۲۸
دانشجویان عدالتخواه




«بنده از چیزهایی که برای صاحبان فکر و کسانی که می‌خواهند افکار اسلامی را برای مردم بیان کنند - مبلّغان دینی، اهل منبر، سخنگویان دینی - واقعاً لازم می‌دانم، این است که یک دوره کتاب‌های مرحوم مطهری را بخوانند. شیوه‌ای پیدا کنید که این کتاب‌ها خوانده شود؛ هم در کتاب‌های درسی بیاید، هم در دانشگاه‌ها بیاید.» 


بیانات رهبری 82/12/18 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۰۱
دانشجویان عدالتخواه


وحید جلیلی گفت: دغدغه اصلی رسانه ملی ما نیمکت نشینی فوتبالیست پایتخت است. اما خوشبختانه مواردی از بدنه جامعه که از دسترس حضرات مصون مانده ریشه هایش محکم است و این خود نشان دهنده استحکام ریشه های انقلاب است که با وجود این همه بی همتی و انحرافات هنوز محکم ایستاده است.

 ‌

وحید جلیلی در سلسله جلسات هفتگی دفتر گفتمان انقلاب اسلامی، پیرامون موضوعی قابل تأمل تحت عنوان “جنگی که بود…جنگی که هست” اظهار داشت: مدیریت فرهنگی کشور هم به خاطر همان انحراف ایدئولوژیک تبیین و ترویج دفاع مقدس در جامعه را لازم نمی دانست و صرفاً از آنجا که به خاطر خود شهدا ، لازم می دید یادشان را زنده نگه دارد! شاهد برگزاری برنامه هایی فرهنگی مثل اردوهای راهیان نور بودیم که با حجاب شدن دختر بد حجاب حداقل معجزه انقلاب و جنگ و دفاع مقدس در این اردوها بود.

‌  ‌  ‌

جلیلی مطابق آنچه از او انتظار می رفت سخنان خود را با انتقاد از عملکرد مدیریت فرهنگی کشور آغاز کرد و اینگونه گفت که: در نقد مدیریت فرهنگی ما یک غلط مشهور وجود دارد و آن اینکه اینطور تفسیر می شود که مشکل ما در مدیریت فرهنگی بحث های استراتژیک، تاکتیکی و برنامه ریزی است، در عین اینکه اینها هم هست اما من معتقدم مشکل عمده ما در عرصه مدیریت فرهنگی، ایدئولوژیک است. دلیل اصلی ناکارآمدی مدیریت فرهنگی ما، انحراف جدی ایدئولوژیک است که این انحراف در تاریخ معاصر ما نیز سابقه داشته است و اساساً انقلاب اسلامی برای تصحیح این انحراف به وقوع پیوست اما متأسفانه در یک روند ارتجاعی ما دوباره دچار همان انحراف شده ایم.

جلیلی افزود امام(ره) اصل جنگ و هشت سال دفاع مقدس را یک گام بلند برای تصحیح این انحراف می دانستند و در پیام به روحانیون در اسفندماه سال ۶۷ در پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی افرادی مثل آقای “منتظری” با برشمردن برکات جنگ هشت ساله همچون: شکستن ابهت ابرقدرت ها، ایستادن روی پای خود ، صدور انقلاب و …. فرمودند: «و از همه اینها مهم تر؛ استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ محقق شد.» یعنی ایشان هیچ دستاورد دفاع مقدس را بالاتر از استمرار روح” اسلام انقلابی” نمی دانستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش روابط عمومی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان؛

بسم رب المستضعفین

“این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد، مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند، همه محرومان باید خانه داشته باشند، هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسلله مهم چاره ای بیندیشد و بر همه مردم است که در این مورد همکاری کنند.” اولین پیام اقتصادی – اجتماعی امام خمینی (ره) ۱۳۵۸/۱/۲۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۵۳
دانشجویان عدالتخواه

این خروجی جهت توزیع در مراکز دانشگاهی،فرهنگی،نماز جمعه و ... در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۳۸
دانشجویان عدالتخواه