دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

وحید جلیلی؛ وحدت مکتبی یا ائتلاف چرتکه ای

پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ وحید جلیلی معاون فرهنگی شهرداری مشهد در بین جمعی از فعالان مساجد در مشهد با موضوع ” وحدت مکتبی یا ائتلاف چرتکه ای”  گفت: تشکیل جبهه و صفّ واحد، توصیه قرآن است. خدا می‌فرماید” ان الله یحب الذین یقاتلون فی‌ سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص” . منطقا هم متشکل و جبهه ای عمل کردن عقلانی است. پس چرا در طول این یکی دو دهه ، آن یکپارچگی و هماهنگی لازم در نیروهای انقلابی به وجود نمی آید؟
وی در ادامه گفت: دلیلش این است که ما به دو آیه قبل از”صفا کانهم بنیان مرصوص” توجه نمی کنیم. اول می‌گوید “یا ایها الذین آمنوا”! خطابش به مدعیان ایمان و دین و اصولگرایی و اینهاست دیگر. “یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون .کبر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون.” یعنی اگر می‌خواهید وحدت باشد. اگر می‌خواهید صف واحد باشد، اگر می‌خواهید به جبهه تبدیل بشوید، شرطش چیست؟ شرطش این است که آدمهایتان بین قول و عملشان فاصله نباشند. می گوید این آدمها مغضوب خدایند . مغضوب علیهم که نمی توانند کسی را به صراط مستقیم هدایت کنند.

جلیلی ضمن بیان اینکه نمی شود آدمهایی که دعوت به وحدت می کنند و می خواهند صف مشترک و شخصیت واحد برای نیروهای انقلاب به وجود بیاورند خودشان دوشخصیتی باشند، گفت: فردی که بین حرف ها و مواضع خودش نمی تواند یکپارچگی ایجاد کند و “هر لحظه به شکلی بت عیار برآید” چنین فردی و چنین اشخاصی چطور می خواهند در جبهه انقلاب یکپارچگی ایجاد کنند؟
وی  در ادامه مطرح کرد: کسانی که در فتنه علیه نظام ادعای تقلب می کنند و خواستار بازشماری صندوق ها می شوند، در ماجرای برجام ده جور موضع می گیرند یک روز تبریک می گوید یک روز نقد می کند ، کسانی که یک روز به فرموده می نویسند برجام توافق متوازن ! است روز دیگر علیه مبتکر توافق متوازن ! اعلام جنگ می کنند، یک روز در مجلس یقه درانی می کنند ودر دفاع از خسارت محض به نیروهای انقلابی با تعابیرسخیف حمله می کنندو برای دولت رسما جانفدایی می کنند، بعد حالا علم دستشان می گیرند که “نه به روحانی”! با این آدم های دوشخصیتی می خواهیم شخصیت واحد و صف مشترک برای نیروهای انقلاب ایجاد کنیم؟!

 

جلیلی ضمن جالب دانستن اینکه این افراد دیگران را به وحدت دعوت می کنند، گفت: آقا، تو اول با خودت وحدت بکن. خودت با خودت ائتلاف کن. تو خودت از خودت انشعاب زدی. امروز به خاطر برجام تبریک گفتی. فرداحمله کردی. پس‌فردا باز دو مرتبه حمایت کردی. آدم‌های از هم گسیخته و دو شخصیتی بلکه چند شخصیتی می توانند نخ تسبیح جبهه انقلابی ها باشند؟نخ تسبیح خودش محکم است که می‌تواند محور تجمع دیگران بشود.

وحید جلیلی مطرح کرد: واژه وحدت در دین یک مفهوم قدسی است و مبنایش وحدت کلمه و داشتن منظومه فکری متوازن است، وحدت ابدان، وحدت سکولار است. ممکن است به شکل دو پینگی اینها یک مدت کوتاهی به هم نزدیک بشوند ولی بعد از هم خواهد پاشید.
بله،وحدت. اما وحدت کلمه. نه اینکه نرم ‌افزار حزب‌الله را از هم بپاشانیم به اسم اینکه می خواهیم سخت افزار سازمانی برایش درست کنیم.تفکر حزب‌اللهی را به لحاف چهل تکه تبدیل کنیم و بعد دم از وحدت ابدان بزنیم.
وی هم چنین عنوان کرد: جریان حزب اللهی را به حزب اللابی استحاله کنیم و مفاهیم اعتقادی و مقدس را به اسم سیاست ورزی به بازیهای تاکتیکی برای ائتلاف های موقت ۲+۱ و ۷+۸ و ۲۵۰۰+۱۲۰۰ تقلیل بدهیم.ائتلافهایی که بارها پوشالی بودنشان هم اثبات شده است. هر کس هم صدایش خواست دربیاید بگوییم وحدت شکن! وحدت شکن آنهایی هستند که ائتلاف های موقت تاکتیکی را جایگزین وحدت اعتقادی وآرمانی می کنند. کسی که از اساس به وحدت مکتبی ،اعتقادی ندارد و می کوشد ائتلاف های چرتکه ای ۲+۱ و ۷+۸ و…. را به انقلابیون تحمیل کند و وحدت جا بزند مگر می تواند دیگران رابه وحدت شکنی متهم کند؟
وی در آخر گفت: ما الآن با چنین جریان وحدت‌شکنی روبرو هستیم که می خواهد جریان حزب اللهی را به جریان حزب اللابی تبدیل کند. دارد وحدت مکتبی را می‌شکند تا دورهمی چرتکه ای را جایگزینش کند. دارد مبانی فلسفه سیاسی انقلاب را کمرنگ می کند. جریانی که در قول ادعا می کند دغدغه اش تقابل با اصلاح طلبی است امادر عمل تمام هم و غمش را و همتش را گذاشته برای تقابل با اصلح طلبان به جای اصلاح طلبان. و انتظارهم دارند انقلابیون این فاصله قول وعمل رانبینند و برای شکل گیری صف واحد و بنیان مرصوص به اینها دل ببندند. بنده بیش از بیست سال است دارم این حرفها را می نویسم و می گویم.مقاله های بنده علیه سیاست زدگی نیروهای انقلابی را ‌در مجله نیستان ،سال های هفتاد و چهار تا هفتاد و شش ببینید. مخصوص امروز و دیروز نیست.

 

 

انتهای پیام /

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۲
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی