دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

 

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ چندی پیش درتاریخ 22/09/95  از جانب مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نامه ای مبنی بر شفافیت سازی مصوبات شورای شهر به ریاست شورای شهر، آقای خادم الحسینی،  نوشته و به ایشان تحویل داده شد.

نامه ای که درآن با اشاره به مواد ۱۵و۷۶ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا به این قضیه اشاره داشت که شورا باید مصوبات خودرا شفاف و برای انتشار درمعرض عموم قراردهند.  اما با گذشت چندهفته و با وجود پیگری های مکرر، هنوز اقدامی انجام نشده است . هرچند که طی تماس هایی که با شورای شهر گرفته شده، متذکر شده اند که به زودی تمامی مصوبات را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد. قابل ذکر است ماده 76 قانون مذکور به قرار زیر است:

ماده 76 (اصلاحی 1382/7/6) - شورای شهر و شهرداری و شرکتها و سازمانهای وابسته موظفند به نحو‌مقتضی و درصورت امکان با راه‌اندازی پایگاه رأی انه‌ای، زمینه اطلاع عموم مردم را به طور‌مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد، بودجه، هزینه و درآمد خود فراهم نمایند.

همچنین متن نامه ارسالی به رئیس شورای اسلامی شهرستان به شرح زیر می باشد:

 

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان؛ جناب آقای خادم الحسینی

سلام علیکم

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بدین وسیله از شورای اسلامی شهرستان رفسنجان خواستار است بنابر متن صریح ماده 15 و 76 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مصوب 1375 مبنی بر علنی بودن جلسات و نشر و اطلاع عموم از تمامی مصوبات شورا، هر چه سریع تر نسبت به شفافیت سازی تمامی مصوبات دوره جاری شورای اسلامی شهرستان رفسنجان اقدام نماید.

با تشکر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۱
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۲)

اشتباه برداشت کردم که در صورت امکان منتشر کنند با جست وجو در قانون تشکیلات ابهام رفع شد
سلام 
در این بند آورده شده در صورت امکان.تبصره ها چی هست؟
ای کاش متن صراحت و قاطعیت بیشتری داشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی