دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

                                           


به گزارش "عدالتخواهان رفسنجان" مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای تغییر قانون خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه طومار و امضا جمع آوری کرد.

 

در بند ”د” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است: ”به منظور افزایش کارآیی مأموریت های اصلی دانشگاه ها در امور آموزش، پژوهش و فناوری در هر سال حداقل بیست درصد (20%) از امور خدمات رفاهی دانشجویان از نظر ساختاری از بدنه دانشگاه ها جدا و به بخش غیردولتی واگذار گردد.“

 

  از طرفی اصل 30 قانون اساسی بیان داشته است: ”دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه  فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.“ این قانون تصریح دارد به تعلیم و تربیت همگانی که وسایل و امکانات آن تا سرحد امکان رایگان باشد. وقتی که قرار است چنین قصدی برآورده شود دیگر معنای تحصیلات فقط درس گرفتن سر کلاس نیست؛ تحصیل علم است با همه متعلقاتش. اگر درس خواندن رایگان باشد اما مقدمات واجب آن از جمله امکانات رفاهی مانند خوابگاه برای استفاده از این تحصیل رایگان آماده نباشد، کسی این تحصیل را رایگان نمیداند. اگر قانونی حتی از مبانی صحیح و نیاز سنجی عالمانه ای برخاسته باشد اما دارای نتایج زیان بار باشد، قانون خوبی نیست. هر قانون علاوه بر نتایج حقوقی-قضایی که بر آن بار می شود، آثاری اخلاقی، فرهنگی و تربیتی نیز دارد. این رفتارها و اجراها بر خلقیات و رفتارها در جامعه اثر قطعا دارد.

 

مسئله اصلی خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه تبدیل شدن اجتماع به دو دسته فقیر و غنی می باشد. دانشجویان کم بضاعت و محروم با چنین قانونی دیگر چگونه باید فکر ادامه تحصیل در ذهن بپرورانند؟ با این قانون پولدارها می توانند ادامه تحصیل دهند و به منصب ها برسند اما محرومان و مستضعفان نمیتوانند به راحتی و آزادی رشد کنند و به حقشان برسند.

مجمع عدالتخواهان ترم پیش در برنامه تریبون آزاد با موضوع دانشجو پولی نظر دانشجویان دانشگاه را پیرامون این قانون شنیده و  قصد جمع آوری امضا برای طومار و تحویل آن به شورا صنفی، امور دانشجویی و نماینده مجلس رفسنجان دارد. گزارش این طومار نیز ان شاء الله به نماینده های مجلس تحویل داده خواهد شد تا اقدامی برای تغییر این قانون صورت بگیرد.

 

متن طومار در انتهای گزارش آورده می شود و از افرادی که تمایل به تغییر این قانون دارند درخواست می شود که آن ها نیز طوماری جمع آوری کرده و به نهادها و مسئولان زیربط تحویل دهند. بدیهی است که هر چه مشارکت شما بالاتر باشد کار ازتاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۱
دانشجویان عدالتخواه


                                                   

     یادداشت پیرامون خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه


ما هر سال در حال دیدن روند افزایشی امکانات رفاهی دانشگاه هستیم. این حتی در قوانین برنامه پنجم توسعه آمده است.

 

گاهی به این مسئله فکر میکنم و با خود می اندیشم که آیا من در آینده می توانم درس بخوانم؟ شاید من دیگر مدت زیادی تا آخر زمان تحصیلاتم نداشته باشم اما مگه همه اینچنین هستند؟ هنوز خیلی ها هستند که باید در این روند آموزشی کشور پا بگذارند و یکی از آن ها هم فرزندان خودمانند

 

آیا آن موقع ما می توانیم از عهده این هزینه ها برآییم؟ ما فرزندانمنان را به دانشگاه می فرستیم؟

با این روند افزایشی در هزینه ها چقدر از برادران و خواهران کوچیک تر ما، چقدر از دوستان ما و چقدر از هموطنان و همنوعان ما نمیتوانند به تحصیل ادامه دهند؟

 

 شاید بعضی ها با خود بگویند خب هزینه های همه جا و همه چی افزایش پیدا میکند و دانشگاه هم مثل آن هاست.

در جواب همش این صحبت امام خیمنی(ره) به ذهنم می آید که وای به حال آن روزی که سیاست و اولویت ما در حمایت از مستضعفان نباشد.

 

چندی دیگر می رسد که مستضعفان و محرومان جامعه باید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل کناره گیری کنند و در عوض قشر پولدارتر و آن هایی که توان مالی دارند به تحصیلات بپردازند و مدرک بگیرند.

 

 آخرش چه می شود؟

1. پولدارها به منصب ها می نشینند و مستضعفان و محرومان می شوند زیر دستان.

2. مستضعفان و محرومان توان بالا آمدن را ندارند و در منطقه منحصر شده میمانند. یعنی سیستم نمیگذارد آن ها با آزادی و راحتی بالا بیایند و حقشان را بگیرند.

 

به امید ظهور عدالت گستر گیتی 

 



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۸
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ محمد جواد معتمدی نژاد عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طی مصاحبه ای پیرامون بازداشت سید میثم صفایییان لیدر رانندگانِ عدالتخواهِ معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل، ضمن محکوم کردن و شنیع خواندن اینگونه برخورد ها، عنوان کرد: متاسفانه حدود سه هفته از بازداشت این فرد میگذرد ولی علاوه بر اینکه تا الان هیچ گشایشی نشده، متاسفانه شاهدیم که ایشان را متهم به تحریک عموم در برهم زدن امنیت کشور کرده اند. دستگاه امنیتی و قضایی کشور باید به این اعتراضات نگاه فرصت محور داشته باشد نه نگاه تهدید محور.

وی در نقد برخورد های امنیتی با معترضین و همچنین اعلام مخالفت با چنین برخورد های قهری افزود:  هوش امنیتی کشور باید معارضین را تبدیل به مخالف، مخالفین را تبدیل به منتقد و منتقدین را تبدیل به طرفدار بکند نه برعکس.

معتمدی نژاد عنوان کرد: لزوما هر کسی که یک اعتراضی میکند سلطنت طلب نیست، ایتلیجنس سرویس نیست، لزوما برای براندازی نظام برنامه ریزی نکرده است، شاید برعکس آن باشد ،شاید کاملا نقطه مقابل آن باشد.

وی با اشاره به آیه « لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا » افزود: باید ساز وکار لازم برای اجرای این آیه شریفه قرآن کریم در سیستم جمهوری اسلامی به وجود بیاید. باید در جمهوری اسلامی مردم بتوانند حقوق حقه خود را به راحتی مطالبه کنند، نه اینکه به محض اعتراض برای دریافت حق خود، ایشان را با انواع برچسب ها راهی زندان کنیم.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به فضای سیاست زده و سکوت امت حزب الله گفت: چه شده است که حزب اللهی ها و روحانیون در مقابل این اتفاق و مشابه آن سکوت میکنند و خم به ابرو نمی آورند، ولی در عوض ملاقات یکی از هیچ کاره های نظام با سران بهاییت این چنین غوغا میکنند و موضع میگیرند! آیا مستضعفین و مردم متن قضیه نیستند؟ آیا اعتراض کامیونداران و کسانی که ظلمی به آنها شده است بریتان اینقدر بی اهمیت است؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۵
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ پیرامون اعتراضاتی که از هفت هشت سال پیش تا به الان رانندگان و کامیونداران عدالتخواه داشتند و اعتراضاتی که نسبت به مسائل و مشکلات صنفی و همچنین فسادهایی که در سیستم حمل و نقل کشور وجود دارد، نامه نگاری هایی انجام شده بود که بی نتیجه مانده است.

 ولی الان این مسئله دوباره شدت گرفته و این علَم رو سید میثم صفاییان که لیدر این جریان هستند ، دوباره بلند کرده است. لازم به ذکر است که سید میثم صفاییان چند روز قبل در سیرجان هنگام دعای توسل بازداشت شدند.

در این راستا نشست خبری با حضور جمعی از رانندگان در رفسنجان برگزار و به بیان مشکلات این قشر پرداخته شد.

در این نشست اسماعیلی نژاد  یکی از این کامیونداران با بیان اینکه تعریف حمل و نقل در اقصی نقاط کشور یکی است و طبعا مسائل و مشکلات حاکم در این صنف هم در همه جای کشور یکی است اظهار داشت:  این مشکلات اکثرا ریشه ای هستند و این چیزی نیست که بگوییم الان اتفاق افتاده یا پارسال اتفاق افتاده یا ۸ سال پیش اتفاق افتاده است.

وی افزود: آن چیزی که باعث عدم رسیدگی به مشکلات میشود، عدم اتحاد و یکپارچگی است، مشکلات صنفی از رانت خواری هایی که حلال می شوند و کسی نیست جلویشان را بگیرد، حق الناس هایی که حلال میشوند و کسی نیست که جلویشان را بگیرد.

IMG_8350

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۹
دانشجویان عدالتخواه

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛هجدهمین شماره نشریه قیام قسط متعلق به مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) منتشر شد.

در این شماره میخوانید:

ما نیامدیم بع بع کنیم و به به بشنویم!

اسلامی که به درد مستضعفان نخورد اسلام نیست

تناقضات رفتاری در  حکومت داری

به هم نپرید ،باهم بپرید

انقلاب کشاورزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶
دانشجویان عدالتخواه

از گفتمان اقتصاد مقاومتی که باید فضای کلی و هرروز جامعه باشد که بگذریم و به مسائل ریزتر رجوع کنیم در این هفته به 2 مورد اقدام در فضای کشور می توان بیشتر توجه کرد.


1.خصوصی شدن آموزش و پرورش با نقاط استفهام برانگیز بسیار مهمی که دارد.

2.دیدار فائزه هاشمی با سران بهائیت


از نظر شما کدام یک تاثیر بیشتری بر کشور و زندگی مردم دارد؟ کدام یک بیشتر "جمهوری" بودن و "مردمی" بودن انقلاب را محکم تر میکند؟ حال ما به فکر کدام بودیم؟


 بهتر نبود در این هفته به جای ضریب دادن به فائزه هاشمی به عنوان هیچ کاره در کشور به خصوصی شدن آموزش و پرورش ضریب میدادیم؟ و انقلاب را به خطر شکاف طبقاتی که ناشی از خصوصی شدن آموزش و پرورش است هشدار میدادیم تا خطر دیدار یک نفر با فرقه بهاییت؟


دیدار فائزه هاشمی بیشتر به عملیات رسانه ای شبیه بود که قرار بود حواس ها را پرت کند.

زندگی مردم تاثیر زیادی از این دیدار نمی پذیرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۸
دانشجویان عدالتخواه