دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

:: تعریف:

وقتی آدم برای تصمیم‌گیری در مورد کاری از کسی چیزی بپرسد، آن چیز، مشورت و آن شخص، مشاور نام دارد.


:: انواع مشورت و مشاور:

وقتی حتی اسپری ضد عرق یا مایع دستشویی، انواع، اقسام و مدل‌های مختلف دارند، چگونه ممکن است، چیز مهمی مثل «مشورت» انواع مختلفی نداشته باشد؟ لذا انوع مشورت و مشاور به این شرح است:

 

۱- مشاوران جوان و مشورت جوانان:

از آنجایی که جوانان، خام و نپخته هستند، مشورت گرفتن از آنها و سپردن سمت مشاور به آنان چندین مزیت دارد. اول از همه این که، چون اصولاً مشورت گرفتن از افراد، هیچ ضمانت اجرایی به همراه ندارد، مسئولین می‌توانند برای ساکت کردن رسانه‌ها و افکار عمومی، به میزان لازم از جوانان در پست مشاور استفاده برده و مدعی باشند که به جوانان میدان داده‌اند. مزیت بعدی این است که برخلاف مشاوران جاافتاده که دوست ندارند شما بعنوان یک مدیر از ایده‌های آنها استفاده و رشد کنید، یک جوان مشاور برای اثبات خود و طی نمودن پله‌های ترقی سعی می‌کند بهترین مشاوره‌ها را به شما بدهد و بعید نیست که گاهی بعضی از ایده‌هایش از قضا خوب از آب در بیاید. شما می‌توانید این ایده‌ها را به نام خود تمام کنید. تا آن جوان می‌آید به مدیریت برسد (تازه اگر برسد) شما از نظر رتبه و پست و مقام، فرسنگ‌ها از او فاصله گرفته‌اید.

 

۲- نظرسنجی عمومی/ افکار عمومی:

گاهی مشاهده می‌شود که برای تصمیم‌گیری در خصوص یک موضوع از افکار عمومی تقاضای کمک می‌شود. برای مثال سامانه‌ی اینترنتی طراحی می‌شود و از هموطنان عزیز درخواست می‌شود که با رفتن به آن پایگاه اینترنتی، نظر خود را ثبت کنند. با توجه به اینکه اینترنت در همه جای کشور در دسترس نیست و آنجاهایی هم که در دسترس هست، فرقی با در دسترس نبودن ندارد این روش از مشورت گرفتن، روش بسیار خوبی برای ساکت کردن افکار عمومی است. یعنی شما هم از آنها نظرسنجی کرده‌اید و هم در عین حال نظرسنجی نکرده‌اید! ضمنا می‌توان این بهانه را آورد که بدلیل هجوم زیاد هموطنان برای مشارکت در سرنوشت خود و شرکت در نظرسنجی، سایت مورد نظر موقتاً از کار افتاده است؛ این از کارافتادگی می‌تواند از همان لحظات اولیه آغاز شده و تا پایان نظرسنجی ادامه یابد. یعنی حتی می‌شود از اول هیچ سامانه‌ای در کار نباشد. مردم آن قدر به مسئولین اعتماد دارند که هر چه بگویند باور کنند!

 

۳- خرد جمعی:

وقتی بنا باشد یک نفر در خصوص یک موضوع تصمیم‌گیری کند و مطمئن است که هر تصمیمی بگیرد به ضررش تمام می‌شود، تصمیم‌گیری را به خردجمعی می‌سپارد. یعنی برای خودش از هر قشر و دسته و گروهی، شریک جرم می‌تراشد. آن وقت دیگر هیچکس نمی‌تواند مدعی باشد که چرا در خصوص فلان موضوع، فلان تصمیم گرفته شد.

 

۴- فال حافظ/ رمال، کف‌بین/ شیر و خط:

وقتی شما تصمیم دارید کاری را انجام دهید و صرفا برای اینکه دلتان قرص‌تر شود، دنبال دلیل می‌گردید این روش، بهترین روش است. البته روش سکه انداختن یا به اطلاح شیر و خط، بنا بر احتمالات، تنها ۵۰ درصد امکان دارد که نتیجه‌اش مطابق با نظر شما حاصل شود. مراجعه به کف بین و رمال و … هم هزینه‌بر و مشکل است. لذا بهترین و سهل الوصول‌ترین وسیله دیوان خواجه حافظ شیرازی است. کافی است برخی از غزلیات خوش یمن و خوب حافظ را از قبل، آماده کرده باشید و یا آنقدر صفحه‌ی مربوط به آن غزل را باز کرده باشید که در هر حالتی همان صفحه باز شود و شما به مراد دل خود برسید. اگر هم فرصت این کار را ندارید، کافی است یک غزل را بخوانید و آن را هر طور که مایل بودید تفسیر کنید.

رضا احسان پور

منبع:تریبون مستضعفین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۱
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی