دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان امریکا

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ رهبر معظم انقلاب امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خواستار قرائت فاتحه برای روح رهبر شهید مسلمان سیاهپوستان آمریکا شدند.  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 3 اسفند) در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین حضور یافتند.

امام خامنه‌ای پیش از ایراد سخنان‌شان، به‌دلیل مصادف بودن امروز با سالروز شهادت "مالکوم ایکس" رهبر مسلمان سیاه‌پوستان آمریکا، خواستار قرائت فاتحه برای روح آن شهید شدند.

مالکوم ایکس در نوزدهم مه سال ۱۹۲۵میلادی در شهر اوماهای ایالت نبراسکای آمریکا متولد شد. وی طی سفر حج، نام «الحاج مالک الشباز» را برای خود انتخاب کرد.


تبلیغات مذهبی و اعتقادی او در آمریکا، باعث شد تعداد زیادی از سیاهپوستان با اسلام آشنا شوند و در مدت کوتاهی به عضویت گروه «امه‌الاسلام» درآیند.

مالکوم‌ایکس، سپس سازمان «مسجد اسلامی» و «سازمان اتحاد آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار» را راه‌اندازی کرد.

در۱۴ فوریه ۱۹۶۵ بمبی در منزل محل اقامت مالکوم، بتی و چهار دخترشان منفجر شد که به هیچ یک از آنان آسیبی وارد نیاورد.

تنها هفت روز بعد، در ۲۱ فوریه ۱۹۶۵ هنگامی‌که او در یکی از سالن‌های اجتماعات منهتن نیویورک سخنرانی می‌کرد سه مرد مسلح، او را از فاصلۀ کم هدف ۱۵ گلوله قرار دادند که در راه بیمارستان به شهادت رسید.

چند دهه بعد مردی که به دخالت داشتن در قتل مالکوم ایکس اعتراف کرده بود، در آمریکا آزاد شد.

پیشنهاد میشود فیلم سینمایی " مالکوم ایکس را ببینید. جهت دانلود اینجا را کلیک نمائید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۳
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۱)

 
سلام
بهتر میشد که با آوردن این شخصیت پارامترهای مقاومت را که امام خامنه ای  فرمودند آورده میشد جملات مقوله مقاومت خیلی عالی بود
مستند این مرد بزرگ و اسوه مقاومت از شبکه افق پخش میشه
روح ایشون قرین رحمت و مغفرت پروردگار  
 و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون فرحین بما ءاتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم ولا هم یحزنون یستبشرون بنعمه من الله و فضل و ان الله لا یضیع اجر المومنین ( هرگز گمان مبرآنان که در راه خدا کشته شده اند مردگانند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند در حالی که خدا به آنچه از بخشش و احسان خود به آنان عطا کرده شادمانند و برای کسانی که از پی ایشانند و هنوز به آنان نپیوسته اند ( و سرانجام به شرف شهادت نائل میشوند)شادی می کنند که نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند شهیدان به نعمت و فضلی از سوی خدا و اینکه خدا پاداش مومنان را تباه نمی کند شادمان و مسرورند)
با آرزوی اینکه ماهم بحق مادرجان فاطمه زهرا در جرگه شهدا باشیم چرا که هرچه در این ایام مقدس آرزو کرد رسیدنش سهل می شود  چه آرزوی بالاتر از شهادت
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی