دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

۲۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه


مروری بر رفتار آمریکا در قبال ملی شدن صنعت نفت نشان می‌دهد اگر چه این کشور برخلاف تصور برخی از محققان، در ابتدای ملی شدن صنعت نفت، از ایران حمایت می‌کرده، اما این سیاست نه به دلیل حمایت از حقوق ایران، بلکه برای تحت فشار قرار دادن انگلیس برای به رسمیت شناختن منافع نفتی این کشور بوده است. بر این اساس، وقتی که آمریکا از تأمین منافع خود توسط انگلیس مطمئن می‌شود، از حمایت مصدق دست برداشته و بسترهای کودتای 28 مرداد را فراهم می‌کند. این در حالی بود که مصدق اعتماد ویژه ای به آمریکایی ها داشت. اما هنگامی آمریکا به رهبری ترومن به او پشت کرد، اوضاع مصدق طوری به هم ریخت که با ویلچر به ایران بازگشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجویان عدالتخواه


جامعه شیعه جامعه ای است که در آن خشونت و دعوا و اضطراب نزدیک به صفر است. شیعه کسی است که لبخند بر لب داشته باشد و ناراحتی اش در قلبش باشد. 
 
در روایت دیگر آمده است که جامعه شیعه جامعه ای است که یک: هیچ کس در آن گدایی نمی کند. یا می تواند کار کند و باید کار کند و یا نمی تواند که باید توسط بیت المال و ثروتمندان تامین شود. دو: بخل و حرص در آن نباشد. فرمودند محال است شیعه خسیس باشد. 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

در دهه هفتاد با نیت مهار آب‌های سطحی و تولید برق، تعداد زیادی سد در اکثر مناطق کشور زده شد. این «سد»ها کارشناسی شده یا نشده، باعث شد تا دریاچه‌‌های زیادی خشک شوند و رودهایی که طی قرون‌ گذشته روستاها را آباد نگه داشته بودند، رو به خشکی رفته و تهدید جدی برای کشاورزی کشور باشد. جدا از کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی، یکی از مهم‌ترین علل مهاجرت روستائیان به شهرها و پناه بردن کشاورزان به آب‌های زیر زمینی و حفر چاه عمیق، احداث «سد»های بی‌شمار است!هم اکنون طبق اخرین اخبار و امار ،میزان سد سازی حدود 2 برابر نیاز است و بازهم شاهد کلید خوردن طرح های سد سازی هستیم.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۲
دانشجویان عدالتخواه


ملاک های شیعه چیست؟ یکبار تعدادی پیش حضرت امیر(ع) آمدند و گفتند ما شیعه شما هستیم. حضرت فرمود شیعیان ما آن قدر چاق و خوش بر و رو نیستند! شیعه آن قدر باید درد خلق و خدا داشته باشد که نه شب درست می خوابد و نه درست غذا می خورد و نه به دنبال خوش گذرانی است. شکمش به پشتش می چسبد. رنگش پریده است. روزها مدام در پی عمل صالح و خدمت به خلق خدا و جهاد هستند و شب ها مدام در حال راز و نیاز و عبادت و فکر و خدمت به خلائق خدایند. شیعیان ما از آدم های مفت خور و آویزان و خوش گذران که مدام به فکر خودشان باشند، نیستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۰
دانشجویان عدالتخواه

“امر به معروف” مهجورتر از “نهی از منکر” !!

و اما بحث اصلی و مسئله  فرهنگ در جامعه امروز .در مسائل فرهنگی متاسفانه توجه ما به منکرات بیشتر ازمعروف‌هاست. یعنی توجه به نداشته‌ها بیشتر از داشته‌هاست. این به هیچ وجه به معنای انکار ضرورت مبارزه  با منکرات به شیوه صحیح آن نیست. چه  تضییع بیت‌المال و خوردن حق مردم باشد ، چه ایجاد اختلاف طبقاتی و تبعیضو  فقر،و چه  فساد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، هر چیزی که طبق مبانی دینی ما منکر تلقی می شود باید با آن مواجهه مناسب داشت و  واکنش مناسبی دربرابرش اتخاذ کرد.امروز یکی از معروف‌هایی که بسیار مهجور و متروک واقع شده است، خود “امر به معروف”است و  باید امر به “امر به معروف”  کنیم.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

اسلامی که بیشترین تأکید خود را بر اندیشه و فکر قرار داده است و انسان را به آزادی از همه خرافات و اسارت قدرتهای ارتجاعی و ضد انسانی دعوت می‌کند، چگونه ممکن است با تمدن و پیشرفت و نوآوریهای مفید بشر که حاصل تجربه‌های اوست سازگار نباشد؟!( صحیفه جلد 21)

نقش روحانیون در حفظ اسلام
من با تمام این جناحهایی که هستند و برای اسلام خدمت می‌کنند، چه جناحهای روحانی که از اول تا حالا خدمت کرده‌اند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصرو معین

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا و طبیب قلوبنا محمد ( ص ) خداوند مهربان را شکر گذارم که نعمتهای ویژه فراوانی به این حقیر عنایت فرمود هر چند معترفم که لیاقت این همه مهر و محبت الهی را نداشتم و قدر ندانستم...

بنابراین باید هرکس زمان خود را بشناسد و بداند در چه برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که تمام ابر قدرت های شرق و غرب با هم متحد شده اند . کمر به از بین بردن اسلام بسته اند تا اسلام را ریشه کن کنند که البته موفق نخواهند شد کهالا ان حزب الله هم الغالبون...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود
قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به‌خاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت می‌کرد. وانگهی؛ اگر همه‌ی دنیا در امر جنگ دخالت می‌کردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسی نبود که رو برگرداند. بر نمی‌گشت! آن، یک مسأله‌ی داخلی بود؛ مسأله‌ی دیگری بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

سینما و کدام واقعیت ناب؟ 

سینما در نطفه‌بندی و دوره جنینی، دو رگه بود! و اساساً دورگه متولد شد. گفتند فانوس سحرآمیز با بازی بصری ازدواج کرد و آن‌گاه نوزاد ایشان با «دوربین»، جفت‌گیری کرد و «سینما» متولد شد. پس سینما همه علائم یک نژاد مختلط را دارد، رابطه «توهم» و «واقعیت»، رابطه‌ای آشفته است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

در طول تاریخ ,جدیدالاسلام‌ها خون به دل مجددالجاهلیه ها کرده اند

بحث جدیدالاسلام وقدیم‌الاسلام در تاریخ اسلام دعوای تازه‌ای نیست و ماجرای خیلی طولانی وسابقه‌داری است.

یکی از مهم‌ترین فرازهای آن، فراز به حکومت رسیدن امیرالمؤمنین (ع) است که آن زمان هم عده‌ای از قدیم‌الاسلام‌ها، خیلی از دست گروهی ازجدیدالاسلام‌ها خون جگر خوردند و در تاریخ ثبت شده است که جدیدالاسلام‌هایی چون مالک اشتر ها  و محمد ابن ابی‌بکر ها  که فضای طبقاتی جامعه آن روز تاب نیاورده بودند، علیه بعضی از مظاهر جاهلیت که در جامعه دینی رخ نموده  بود قیام کردند و خون به دل یک عده از قدیم الاسلام ها کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰
دانشجویان عدالتخواه
 در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‌های علمیه کم نیست.
طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایی‌اند و دشمن رسول الله. آیا در مقابل این افعیها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

غربی‌ها سازمان‌های بین‌المللی را هم با خط قرمز منافع خودشان تشکیل دادند و حق وتوهای اعلام شده و اعلام نشده ایجاد کردند و حتی از قوانین به نفع خودشان استفاده می‌کنند و کاملاً با موضوعات مختلف برخورد گزینشی دارند و حتی نمونه‌ای از متون که در دانشگاه‌های جهان و ایران تدریس می‌شود بیان می‌کند که سیاستمدار موفق باید بداند در تأمین منافع ملی کشورش چگونه از ظرفیت‌های غیررسمی برای عبور آشکار نشده از خط قرمزها استفاده کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

دلالی نفت و راهکاری که مغفول مانده است

فروش نفت در بورس انرژیمدتیست که بدهی برخی از دلالان نفتی، مثل آقای «م.س» و آقای «ر» به حربه‌ای در دست مخالفین دولت تبدیل شده و آنها را «بابک زنجانیِ» دوم و سوم نامیده‌اند. این در حالیست که مسئولین دولتی بارها از تمام شدن دوران دلالی نفت با روی کار آمدن دولت یازدهم خبر داده‌اند. در همین زمینه، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: «پرونده بابک زنجانی، پرونده‌ای منحصر به فرد بود که به دلیل سوءمدیریت و بی‌تدبیری در گذشته ایجاد شد و اطمینان داریم با اقدامات انجام شده در وزارت نفت، دیگر شاهد تکرار وقوع چنین تخلفی در کشور نخواهیم بود.» با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد و فروش نفت کشور محدود شده است، استفاده از دلالان نفتی موضوعی غیرعادی نیست و در دولتهای مختلف وجود داشته و با تبعاتی همراه بوده است. اما راهکار اساسی برای اینکه هم فروش نفت کشور با مشکل مواجه نشود و هم از دلالان این حوزه بی‌نیاز شویم، راه‌اندازی بورس نفت است. اوایل سال ۹۳، وزارت نفت دولت یازدهم با عرضه نفت در بورس انرژی و با هدف استفاده در پالایشگاه‌های داخلی، این مهم را کلید زد؛ اما وجود مشکلاتی از قبیل قیمت بالای نفت عرضه شده، باعث عدم استقبال مشتریان و توقف این عرضه شد. در مرحله بعد، قرار شد که با هدف صادرات، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام در بورس عرضه شود. با گذشت حدود ۱۰ ماه، این پیشنهاد وزیر نفت به بهانه فراهم نبودن سازوکارها، هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. گویا برخی مسئولین وزارت نفت اصلاً اعتقادی به راه‌اندازی بورس نفت ندارند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
دانشجویان عدالتخواه
در روزهایی که ارزشهای اسلامی به بهانه مناسبت‌ها، قانون و عرف، به پای اشرافی‌گری و پاداش‌های آنچنانی ذبح می‌شود خواندن زندگی‌نامه و اقدام جهادی شهدایی همچون شهید ذبیح الله عالی می‌تواند عبرت‌آموز باشد. شهید ذبیح اله عالی که سال 62 شهید شد و 10 سال طول کشید که پیکرش به کشور بازگردد، در این نامه و با توجه به شرایط مالی اش، خواسته بود تا بخشی از حقوقش کسر شود.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

یکی از مهم‌ترین مصادیق مبارزه‌ امام خمینی رحمه‌الله‌علیه با سلطه بیگانگان، مبارزه با لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بود که براساس آن، به مستشاران و تبعه آمریکایی، مصونیت قضایی داده می‌شد و پای آمریکا را به امور داخلی ایران باز می‌کرد و عزت و استقلال کشور را، که پیش از آن نیز دست‌خوش تعرض مستمر بیگانگان بود، به‌کلی نابود می‌کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۰
دانشجویان عدالتخواه

زمینه‌های صرفه‌جویی «مردم» در بخش انرژی و آب

در هر یک از دو بخش گاز و برق، سهم مردم (بخش خانگی) از مجموع مصرف این حامل‌های انرژی به‌ترتیب ۳۲ و ۳۱ درصد است و یکی از مصارف غالب به‌شمار می‌آید. در نتیجه، اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در این بخش می‌تواند تأثیر بالایی در جبران کمبودها داشته باشد. در حال حاضر، به‌علت ارزان بودن انرژی برای مصرف‌کننده‌های نهایی، اجرای بسیاری از پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از دید مردم توجیه اقتصادی ندارد و توسعه‌ی فناوری‌های نوین و پربازده و استفاده از تجهیزات کم‌مصرف با چالش مواجه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

از مجموع آنچه در بیانات امام خمینی رحمه‌الله‌علیه برداشت می‌شود، مهم‌ترین اصل در سیاست خارجی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و در ارتباط با سایر کشورها، اصل حفظ استقلال و ارتباط برمبنای احترام متقابل با کشورهایی است که خوی سلطه‌گری و استکبار ندارند. ایشان بارها می‌فرمودند که «در آینده، سیاست خارجی ما برمبنای اصل حفظ آزادی و استقلال کشور و احترام متقابل خواهد بود. آن‌ها با رعایت این اصل باید تصمیم بگیرند.»صحیفه‌ امام، ج۴، ص۵۰۹

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۰
دانشجویان عدالتخواه

در سال‌های اخیر، کمبود منابع به‌عنوان یکی از موانع اصلی پیشرفت کشور بیان شده است. رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۶ خرداد ۹۴، «صرفه‌جویی» را به‌عنوان راه‌حل این مشکل به مسئولین یادآور شدند. در سال ۸۹ نیز سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغ شد و براساس آن، «قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی» در این سال به تصویب مجلس رسید. اما با وجود گذشت بیش از پنج سال از آن، همچنان زمینه‌ی صرفه‌جویی در زمینه‌ی انرژی و آب کم دیده می‌شود. این در حالی است که صرفه‌جویی و جلوگیری از هدررفت انرژی در کشور می‌تواند کسری تراز تولید و مصرف گاز و برق را به‌آسانی جبران نماید و در این زمینه، دولت و مردم هر یک نیازمند اصلاح رفتار مصرفی خود هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۰
دانشجویان عدالتخواه