دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تفاوت دفاع از اسلام قبل و بعد از انقلاب

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ق.ظ


در زمان طاغوت، از راه سخنرانی، یا نوشتن مقاله و کتاب، می شد از اسلام سخن گفت، و از تعالیم و احکام اسلام (بعنوان تعالیم واحکامی که سعادت دنیاوآخرت انسان ها را و جامعه ها را تامین میکند، و ظلم و فقر و ستم و تبعیض و اختناق وسقوط را از بین می برد، و به انسان شخصیت وکرامت می بخشد، وفرصت رشد متعالی به او می دهد) دفاع کرد، زیرا قدرت در دست طاغوتِ دست نشانده و جاهل بود، که نه تنها از دین، از ملیت هم تصوری درست و اصیل و تاریخی نداشت؛ و جز ذلت در برابر اجانب، و بلعیدن ثروت ثروت ملی وملت؛ دارای هدف مشخصی نبود، وفاقد هر گونه لیاقت وکفایت، برای حفظ ایران و مفاخر ایران بود، تا چه رسد به حفظ اسلام ومفاخر اسلامی ایران، که مفاخر عمده ایران، از اسلام و ایران بعد از اسلام است.


گذشته از اینها، طاغوت ساقط شده، وزرا واطرافیانی داشت لامذهب، ارزش ناشناس، فجور گستر، خائن، مزدور، وطن فروش و فاقد هر گونه شرف و شخصیت... که هدفشان خدمت به بیگانه و زیانرسانی به ایران و اسلام و مقدسات اسلام بود.


اما امروز که در عمل-اگر چه بصورت ظاهر- قدرت در دست دینداران ومدعیان دینداری وعمل به احکام دین است، و قاعدتا باید، قرآن کریم، قانون اساسی و ملاک بی گفتگوی عملکرد ها، در جامعه و سیاست و حکومت و عدالت ومعیشت باشد، دفاع لفظی و مقاله ای وشعاری وخطابه ای از دین، ارزشی چندان نمیتواند داشت، و ایراد سخنرانی های مکرر، انشایی(و بدور از واقعیت زندگی انسان بی پناه ایرانی...) بیفایده است، و سنگ بنایی نتواند بود. و تفسیر متعالی دادن، از نامتعالی ها، کار گشایی نخواهد کرد...!


کتاب منهای فقر. صفحه 17و 18 (برگرفته از کتاب الحیات علامه حکیمی)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۶
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی