دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ دانش آموزان روستای تیردان عنبرآباد که از روستاهای کپرنشین هستند در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش با زبان کودکانه خود وضع مدرسه و آموزشی روستایشان را تشریح کردند. 

متن نامه این دانش آموزان منطقه محروم به قرار زیر است:


به نام خدا 


وزیر محترم آموزش و پرورش سلام؛ انشالله که حالتان خوب باشد اگر از احوال ما هم بخواهید ما دانش آموزان روستای تیردان عنبر آباد از روستاهایی کپر نشین هستم از جاهایی دور و‌ از پشت تپه ها و کوهها، هر روز خودمان را به مدرسه میرسانیم که نه برق دارد و نه بخاری و نه دستشویی و نه آب و نه امکانات آموزشی. راستش را بخواهی ما از شما نه برق می خواهیم و نه بخاری،  نه دستشویی، نه آب و نه هیچ چیز ها...!! 

یوسف و امیر حسین و فاطمه پاداش و زهرا مداد پاکن نمیخواهند ما فقط و فقط آرزو داریم برای یک بار هم که شده شما به مدرسه ما سر بزنید .


به امید ظهور امام زمان 

دانش آموزان مدرسه کریم روستای کپر نشین تیردان



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۱)

سلام

فقط میتونم به مسئولین بگم نهج البلاغه بخونید 

.«إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّةِ اَلْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ اَلنَّاسِ کیْلاَ یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُهُ »(کلام ۲۰۹ )«خدای متعال بر زمامداران واجب کرده است که مانند مردمان ضعیف ناتوان زندگی کنند (خود را با آنها برابر نهند) تا آن که فقر و نداری فقیر را نگران و پریشان نسازد.»

« فَإِنَّ حَقّاً عَلَى اَلْوَالِی أَلاَّ یُغَیِّرَهُ عَلَى رَعِیَّتِهِ فَضْلٌ نَالَهُ وَ لاَ طَوْلٌ خُصَّ بِهِ وَ أَنْ یَزِیدَهُ مَا قَسَمَ اَللَّهُ لَهُ مِنْ نِعَمِهِ دُنُوّاً مِنْ عِبَادِهِ وَ عَطْفاً عَلَى إِخْوَانِهِ» (نامه ۵۰)اگر زمامداران پست و مقام را تنها موهبتی از جانب خدا بدانند و آن را وسیله ای برای خدمت به مردم بدانند نه برای خالی کردن بیت المال و آن را موقتی و زودگذر ببینند، تنها این مقام را فرصتی برای نزدیکی به خدا از طریق خدمت به خلق خدا می بینند فرصتی که شاید هیچ گاه به دست نیاید.

«فلا تطولن احتجابک عن رعیتک » (نامه ۵۳) به زمامداران توصیه می شود هر چند وقت یکبار (با فاصله زمانی کم) در میان مردم بروند این کار نه تنها او را با مشکلات مردم آشنا می کند، بلکه سبب می شود تا مردم ببینند که او نیز از جنس خودشان است و ارتباط عاطفی بین آنها برقرار می شود و احتمال خیانت به او کمرنگ تر می شود

«و ایاک و الاستئثار بما الناس فیه اسوه » (نامه ۵۳ )زمامداران باید بدانند که تنها در مواردی که قانون آنها را مستحق دانسته از حقوقی برخوردار هستند نه در همه چیز. آنها نباید به گمان این که پست و مقامی دارند از مصرف بیت المال بیش از حق خود ، بردارند بلکه باید بدانند که آنها در مصرف اموال عمومی با تمام مردم جامعه یکسان اند و حق بیشتر از آن ندارند

اگر مسئولین این جملات را باور می کردند چنین کودکانی نباید روزی هزار بار از خودشان بپرسند چرا؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی