دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ پیرامون اعتراضاتی که از هفت هشت سال پیش تا به الان رانندگان و کامیونداران عدالتخواه داشتند و اعتراضاتی که نسبت به مسائل و مشکلات صنفی و همچنین فسادهایی که در سیستم حمل و نقل کشور وجود دارد، نامه نگاری هایی انجام شده بود که بی نتیجه مانده است.

 ولی الان این مسئله دوباره شدت گرفته و این علَم رو سید میثم صفاییان که لیدر این جریان هستند ، دوباره بلند کرده است. لازم به ذکر است که سید میثم صفاییان چند روز قبل در سیرجان هنگام دعای توسل بازداشت شدند.

در این راستا نشست خبری با حضور جمعی از رانندگان در رفسنجان برگزار و به بیان مشکلات این قشر پرداخته شد.

در این نشست اسماعیلی نژاد  یکی از این کامیونداران با بیان اینکه تعریف حمل و نقل در اقصی نقاط کشور یکی است و طبعا مسائل و مشکلات حاکم در این صنف هم در همه جای کشور یکی است اظهار داشت:  این مشکلات اکثرا ریشه ای هستند و این چیزی نیست که بگوییم الان اتفاق افتاده یا پارسال اتفاق افتاده یا ۸ سال پیش اتفاق افتاده است.

وی افزود: آن چیزی که باعث عدم رسیدگی به مشکلات میشود، عدم اتحاد و یکپارچگی است، مشکلات صنفی از رانت خواری هایی که حلال می شوند و کسی نیست جلویشان را بگیرد، حق الناس هایی که حلال میشوند و کسی نیست که جلویشان را بگیرد.

IMG_8350

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که به واسطه رانت به این عرصه وارد می شوند، افراد سودجویی که باعث فساد در سیستم میشوند از مدیران تا کارکنان خرد.

وی به تجمعی خودجوش کامیونداران در سیرجان بود اشاره کرد و گفت: کسی دخل و تصرفی در تجمع نداشت و خود کامیونداران به دلیل مشکلات عدیده ای که با ان مواجه بودند و عدم وجود کسی که پیگیری کند، دست به این اقدام زدند.

اسماعیلی با بیان اینکه حمل و نقل یک قشر عظیمی از جمعیت کشور را شامل می شود تصریح کرد: جلساتی از طرف مسئولین شهری سیرجان گرفته شد و بررسی هایی هم کردند اما نتیجه نداد.

وی خواسته های اصلی رانندگان سیرجان را مسائل صنفی مثل جلوگیری از دلال بازی و رانت خواری برشمرد و گفت: بعضا پایانه های باربری از رانندگان کمیسیون هایی  میگیرند که این رو سازمان پایانه ها باید رسیدگی کند، اما متاسفانه نظارتی بر آن نیست. 

اسماعیلی ادامه داد: انجمن صنفی رانندگان شهرستان سیرجان ۲۳ سال است که یک شخصی بر مسند آن تکیه کرده بی آنکه کوچکترین حرکتی در جهت احقاق حقوق و مطالبات رانندگان داشته باشد و در دوره گذشته با ۵۸۰۰ نفر عضو انجمن صنفی رانندگان شهرستان سیرجان را منحل اعلام کردند بی انکه حساب کتاب های ۲۰ ساله خود را پس بدهند.

IMG_8355

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اعتراضات و تجمع رانندگان در سیرجان خشونت، درگیری و یا شعار ساختار شکنانه ای بود، اظهار داشت:  دلیلی ندارد در یک چنین تجمعاتی که اعتراض به احقاق حقوق خود از ظالم هست و به دنبال عدالت هستند،چنین اتفاقاتی رخ دهد. فریاد، یک فریاد عدالتخوانه در کمال ارامش بود ودر شروع و اتمام این حرکت اعتراضی کسی ورود نکرده است.

اسماعیلی بیان داشت: انجمن های صنفی به جای آنکه دادرس رانندگان باشند و فریاد حق رانندگان رو بزنند و در پی احقاق حقوق آنان باشند ولی این کار رو نمیکنند؛ که یا به وظایف خود اگاه نیستند و یا در پشت پرده اتفاقاتی در حال رخ دادن است که انجام نمیدهند.

علیزاده دیگر کامیوندار حاضر در این نشست که در اعتراضات  کامیونداران در  بندرعباس حضور داشته است اظهار داشت: کسی نمی رفت بار بگیرد با این حال که میتوانستند. بوده ماشینی که در ماه ۸ بار می برد ولی از آن طرف ماشینی هم بود که در ماه به زور یک بار گیرش می امد.

وی افزود:  رانندگان به طور خودجوش حرکت اعتراضی رو شروع کردند. خواسته های اصلی رانندگان معترض این بود که انجمن صنفی رانندگان بندر عباس مشکل داشت اما مسئولین پایانه بندر عباس به خودشان زحمت ندادند در این چند روز بیایند و به ۵۰۰۰ راننده بگویند مشکل تو چیست؟ تجمع مسالمت آمیز بود و هیچ مشکلی بوجود نیامد.

علیزاده تصریح کرد: ما از حقمان خواستیم دفاع کنیم، نزدیک به ۳۰۰۰ نفر رفتیم نماز جمعه، امام جمعه ابتدا تحویلمان نگرفت. سید میثم پیش امام جمعه رفت و مشکلات و درخواست های رانندگان رو مطرح کرد و امام جمعه گفت شب، نماینده مجلس رو میفرستم پایانه. شب نماینده مجلس امد تو پایانه، مستقیم رفت پیش مسئولین. و نیامد پیش ما که مشکلمان را بپرسد.

IMG_8356

وی ادامه داد: درخواستمان را به استانداری هم بردیم. درخواستمان آزادی سید میثم بود که بعد از چهار روز ازاد شد. روز ششم اقای مجرب آمد و گفت تو پایانه اگر بار نگیرید اینها را میدهیم به باربری ها خودشان ماشین بگیرند که دیگر احتیاجی به شما نباشد. که دیگر راننده ها ترسیدند و اعتصاب شکسته شد و بار گرفتند.

در ادامه اسماعیلی نژاد  با بیان اینکه حل مشکلات صنفی حمل ونقل انچنان کار عظیم ِسازمانی و تشکیلاتیِ قوی نمیخواهد تصریح کرد: راه حل ها برای جلوگیری از فساد انقدر سخت نیست، وقتی ما میبینیم که راه حل ها وجود دارد ولی مشکلات حل نمی شود، به افراد مشکوک می شویم.

وی افزود:به طور مثال وقتی یک مدیری به مسند مینشیند تا وقتی که می رود، ایا مرجعی هست که دارایی های ایشان را رصد کند؟ اتفاقاتی که در این مدت افتاده به خاطر نبود نظارت کافی از توسط مسئولانی بوده که درد راننده ها رو فهم نمی کردند.

سید منصور صفائیان دیگر کامیوندار حاضر در این جلسه علت اعتراض راننده ها باردزدی و بی نوبتی، ارتباط باربری ها با مسئولین و سوء استفاده باربری ها از طولانی شدن مدت خواب و بیگاری کشیدن از راننده ها برشمرد و گفت: بدین گونه که چون راننده ها مدت خواب زیاد می شود و میخواهند بار گیرشان بیاید، باربری ها بار را با نصف قیمت میدهند.

IMG_8357

وی افزود: چرا این اعتراضات طول می کشد؟؟ چون کسی نیست که پیگیری کند. امام و رهبری میفرمایند مسئول باید خادم مردم باشد. حال چه شده که مسئولی میگوید در شأن من نیست بیایم وسط راننده ها. حال انکه اگر این راننده ها نباشند تو شأنیتی نداری برای خودت. وقتی مسئول جوابگو نیست و پیگیری نمیکند، راننده ها هم اعتراضات را طولانی میکنند تا شاید مشکلاتشان حل بشود.

سید منصور صفائیان ،برادر سید میثم صفاییان لیدر رانندگان عدالتخواه، زندانی کردن سید میثم صفائیان نماینده این رانندگان معترض را دیگر دلیلی اعتراض راننده ها دانست و بیان داشت: آزاد شدن سید میثم صفاییان، عزل مدیر کل پایانه حمل ونقل بندر عباس و پیگیری اعتراضات حقه رانندگان اعم از رشوه ها و رانت خواری ها و غیره  از جمله خواسته های معترضین بود.

معتمدی نژاد که به عنوان  نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در این جلسه حضور داشت اظهار داشت: متاسفانه یک نفر اعتراضی کرده و چنین برخورد امنیتی با ایشان میشود و ان هم در جامعه اسلامی که اساس انقلاب حمایت از مستضعفین و محرومین هست، اینها باهم جور در نمی اید.

وی افزود: اینها را نباید تهدید انگارانه نگاه کنیم. هوش امنیتی کشور باید معارضین رو تبدیل به مخالف، مخالفین رو تبدیل به منتقد و منتقدین را تبدیل به طرفدار کند و نه بر عکس. نه اینکه یک نفر تا اعتراضی کرد هلش بدهی و بگویی این ضد نظام و ضد انقلاب است.

معتمدی نژاد با بیان اینکه لزوما هر کسی که اعتراضی کرد سلطنت طلب و بر انداز نظام نیست تصریح کرد:  خواهش بنده از دستگاه های امنیتی و قضایی این است که که به این حرکت ها به چشم تهدید نگاه نکنند و به چشم فرصت نگاه کنند.آیه قران « لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا » اینکه خداوند می فرماید بلند کردن صدا را به بد گویی دوست ندارد مگر انکس که به او ستمی شده باشد؛ این یک اصل است و باید ساز و کار برای اجرای ان در سیستم جمهوری اسلامی بوجود بیاد.

IMG_8346

وی ادامه داد: یکی از وجوه این مسئله ، امر به معروف و نهی از منکر است. حضرت امام در جلد ۱۳ صحیفه نور می فرمایند: “ما همه امروز وظیفه داریم. امر به معروف و نهی منکر بر همۀ مسلمین واجب است. جلوگیری از منکرات بر همۀ مسلمین واجب است. سفارش به حق که امر به معروف است و نهی از منکر است بر همۀ مسلمین واجب است. شما و ما موظفیم که هم در تمام اموری که مربوط به دستگاههای اجرایی است امر به معروف کنیم. و اگر اشخاصی پیدا می‏شوند که خلاف می‏کنند معرفی کنیم به مقاماتی که برای جلوگیری مهیا هستند. … شما که امروز کشور را از خودتان می‏دانید و دولت را از خودتان می‏دانید و رئیس جمهور را از خودتان می‏دانید و ارتش را از خودتان می‏دانید و همۀ مصالح کشور را مصلحت خودتان می‏دانید و هر فسادی که در کشور واقع بشود نقص برای خودتان می‏دانید، موظف هستید و موظف هستیم که هر چیزی که بر خلاف حق است سفارش کنیم که انجام نگیرد، و حق در ایران انجام بگیرد."

وی افزود: برخی اشخاصی که در مدیریت حمل و نقل هستند اشخاصی هستند که هیچ نسبیتی با مردم و انقلاب ندارند. امام (ره) میفرمایند : “اینها چون از طبقۀ مرفه بودند و اسکلت حکومت را به اصطلاح اشراف و اعیان تشکیل می‏دادند از این جهت، اطلاع از اینکه به قشر مستمند چه می‏گذرد نداشتند، نمی‏توانستند بفهمند که مستمند یعنی چه؛ فکرشان اصلاً در این قضیه هیچ وقت وارد نمی‏شد.”

معتمدی نژاد تصریح کرد: حال چرا باید به این مسئله کم اهمیت باشیم و چرا دستگاه های حکومتی ورود نمی کنند؟ ما بعنوان جنبش عدالتخواه از این دست حرکت های عدالتخواهانه که در جهت احقاق حقی باشد حمایت میکنیم و این را وظیفه خود میدانیم که حامی مستضعفین و محرومین باشیم و هر کاری که از دستمان برآید انجام میدهیم.

 انتهای پیام/.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی