دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

طومار خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ

                                           


به گزارش "عدالتخواهان رفسنجان" مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای تغییر قانون خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه طومار و امضا جمع آوری کرد.

 

در بند ”د” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است: ”به منظور افزایش کارآیی مأموریت های اصلی دانشگاه ها در امور آموزش، پژوهش و فناوری در هر سال حداقل بیست درصد (20%) از امور خدمات رفاهی دانشجویان از نظر ساختاری از بدنه دانشگاه ها جدا و به بخش غیردولتی واگذار گردد.“

 

  از طرفی اصل 30 قانون اساسی بیان داشته است: ”دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه  فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.“ این قانون تصریح دارد به تعلیم و تربیت همگانی که وسایل و امکانات آن تا سرحد امکان رایگان باشد. وقتی که قرار است چنین قصدی برآورده شود دیگر معنای تحصیلات فقط درس گرفتن سر کلاس نیست؛ تحصیل علم است با همه متعلقاتش. اگر درس خواندن رایگان باشد اما مقدمات واجب آن از جمله امکانات رفاهی مانند خوابگاه برای استفاده از این تحصیل رایگان آماده نباشد، کسی این تحصیل را رایگان نمیداند. اگر قانونی حتی از مبانی صحیح و نیاز سنجی عالمانه ای برخاسته باشد اما دارای نتایج زیان بار باشد، قانون خوبی نیست. هر قانون علاوه بر نتایج حقوقی-قضایی که بر آن بار می شود، آثاری اخلاقی، فرهنگی و تربیتی نیز دارد. این رفتارها و اجراها بر خلقیات و رفتارها در جامعه اثر قطعا دارد.

 

مسئله اصلی خصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه تبدیل شدن اجتماع به دو دسته فقیر و غنی می باشد. دانشجویان کم بضاعت و محروم با چنین قانونی دیگر چگونه باید فکر ادامه تحصیل در ذهن بپرورانند؟ با این قانون پولدارها می توانند ادامه تحصیل دهند و به منصب ها برسند اما محرومان و مستضعفان نمیتوانند به راحتی و آزادی رشد کنند و به حقشان برسند.

مجمع عدالتخواهان ترم پیش در برنامه تریبون آزاد با موضوع دانشجو پولی نظر دانشجویان دانشگاه را پیرامون این قانون شنیده و  قصد جمع آوری امضا برای طومار و تحویل آن به شورا صنفی، امور دانشجویی و نماینده مجلس رفسنجان دارد. گزارش این طومار نیز ان شاء الله به نماینده های مجلس تحویل داده خواهد شد تا اقدامی برای تغییر این قانون صورت بگیرد.

 

متن طومار در انتهای گزارش آورده می شود و از افرادی که تمایل به تغییر این قانون دارند درخواست می شود که آن ها نیز طوماری جمع آوری کرده و به نهادها و مسئولان زیربط تحویل دهند. بدیهی است که هر چه مشارکت شما بالاتر باشد کار ازتاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.


متن و توضیحات طومار

متن و توضیحات طومار 2

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۳
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی