دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تکلیف همه را روشن کنید...

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ق.ظ

" اوّل مسئولین محترم دولتی باید فعّالیتها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت‌دار کشور را شناسایی کنند و بر آنها متمرکز بشوند؛ بعضی از فعّالیتهای اقتصادی در کشور اولویت دارد، اهمّیت دارد، مثل مادر میماند و از آن، بابهای متعدّد اقتصادی و تولیدی گشوده میشود؛ روی آنها بایست تمرکز کنند؛ آنها را باید شناسایی کنند و نقشه‌ی راه را مشخّص کنند و تکلیف همه را معلوم بکنید.(امام خامنه ای 1/1/95)


برای اجرایی شدن این فرمایش آقا، ما کمی روی بحث کشاورزی تمرکز کرده ایم.

آیا در کشاورزی کشور چنین طرح و برنامه ای وجود دارد؟ مشخص است که در هر منطقه چه چیزی باید کاشته شود تا وقتی به صورت جامع و کلان کل کشور را مشاهده میکنیم همه منطقه ها یک پازل را پر کنند؟


این پازل باید نه تنها کشور ما را تأمین غذایی کند بلکه باید به روزی فکر کنیم که در کمک به محرومان و مستضعفان جهان گام مهمی برداریم تا به راحتی بتوان علیه مستکبرین عالم قیام کرد.

اگر در کشاورزی الگوی کاشتی وجود دارد و در این طرح مشخص شده که ما در هر منطقه چه چیزی، به چه میزان و در چه زمانی باید کاشته شود و کاشته شده است، سوالاتی برایمان به وجود می آید.


اگر این چنین از وضعیت کشور اطلاع دارید و میزان محصولات را میدانید، چرا باز هم با مازاد محصولاتی همچون سیب زمینی های امحا شده مواجه شدیم؟

چرا در مناسبت ها و مواقعی از سال با واردات بیش از حد میوه مواجه هستیم؟

چرا در این شرایط کم آبی محصولاتی را کشت میکنیم که نیاز بالایی به آب دارند؟ و حتی گاهی با مازاد عرضه چنین محصولاتی نیز مواجه ایم؟


با این اوصاف آیا می توان گفت این اطلاعات بیشتر جنبه ی نمایشی و گزارشی دارند یا خیر؟ مشکل کار کجاست و چه باید کرد؟

راجع به رفسنجان چطور. در این منطقه چه چیزی باید کاشته شود و به چه میزان؟ آیا کاشت پسته به صرفه است و یا باید به محصول جدیدی روی آوریم؟ پسته فعالیتی زنجیره وار و مزیت دار است؟ پسته خام فروشی می شود یا خیر؟ این ها سوالاتی است که در آینده به آن ها خواهیم پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۹
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی