دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

 به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ به دلیل عدم هماهنگی دوستانمان درمورد امضای بیانیه اخیر پیرامون حماسه ۹ دی، مجمع دانشجویان عدالتخواه ضمن تکذیب امضای بیانیه از جانب خود، مواضع خود را در این خصوص اعلام میدارد؛ همچنین بیان این نکته خالی از لطف نیست که اعتقاد مجمع بر این است که راه حل این مسائل بیشتر بحث و گفت و گوست. بیانیه و کارهای کلیشه ای که هر ساله مذهبیون برای اعلام حمایت از 9 دی انجام می دهند صرفا اعلام موضع است مثل بسیاری از اعلام موضع های دیگری که فقط و فقط پر کردن بیلان کاری  است.

 

اتفاقات سال ۸۸ که تحت عنوان فتنه مشهور گردید، حادثه ای نبود که صرفا توسط یک جناح سیاسی اتفاق افتاده باشد بلکه، به بیان صریح  اقدامی بود از جانب جریان سرمایه داری و اشرافیت طلب در راستای ساقط کردن نظام مبتنی بر اسلام ناب. البته برخی از مردمِ ناراضی از بی عدالتی ها نیز به خیال اینکه بتوانند با آشوب و نزاع خیابانی به بسط عدالت کمک کنند، ناآگاهانه در پازل فتنه قرار گرفتند. اندیشه منفعت طلبی که بواسطه انقلاب اسلامی منزوی شده و از صحنه بیرون رفته بود، بتدریج دوباره به عرصه حکومت بازگشته بود. تفکر سرمایه داری و خود برتر بینی دوباره طرفداران خود را - که ظاهرشان اسلامی و انقلابی و بسیار موجه بود را - پیدا کرده و در طی سالهای طولانی این نوع مرام و طرز تفکر در بسیاری از خواص از عالم دین ، نماینده، وزیر، وکیل و ... از هر طیف سیاسی که در حال بسط منافع سیاسی و اقتصادی خود بودند، نفوذ کرده بود. این جریان، نظام اسلامی را که در راستای تحقق ارزش های دینی، انقلابی، عدالت و مبارزه با سرمایه داری و تبعیض در حرکت بود، سدی در برابر خود دیده و بنابراین سعی کردند تا در یک فرصت مناسب انقلاب اسلامی را سرنگون کنند.

انتخابات، قالب این عملیات و تقلب، بهانه این فتنه انگیزی بود تا بتوانند با سرگرم کردن مردم به یک رقابت سیاسی و با پرت کردن حواسشان، به هدف شوم خود که از حمایت های خارجی هم برخوردار بودند دست یابند. اما لطف و مرحمت حضرت حجت(ارواحنا فدا) و زنده بودن خون سیدالشهدا(ع) و همچنین شهدای انقلاب اسلامی و تدبیر و بصیرت رهبری و البته هوشیاری و همراهی مردم با ایشان مانع از موفق شدن این عملیات سرمایه پرستان گردید.

اما مسئله ای  که حائز اهمیت است این است که چندان تفاوت نمیکند که این قبیل کودتاها در چه دوره هایی و به علمداری چه کسانی اتفاق می افتد، بلکه همواره مردم و خواص باید مراقب باشند و بدانند که ذات سرمایه پرستان که متاثر از اندیشه های دستگاه استکباری و نظام سلطه است، زیاده خواهی و قدرت طلبی است و در هر دوره ای که احساس کنند شرایط برای بدست آوردن قدرت فراهم است از این قبیل اقدامات به طرق مختلف انجام خواهند داد.

اصل مطلب، داشتن بصیرت است که در سال ۸۸ مردم و بسیاری از خواص پس از گذشت ۸ ماه از مبارزه یکه و تنهای رهبری، به آن رسیدند و ۹ دی، تجلی فهم و بصیرت عمومی بود. بصیرت نیاز هر روز جامعه است و هر سال تجمع ۹ دی باید بیانگر فزون شدن آن باشد.

امروز نیز خوی اشرافیت و زیاده خواهی در زیر پوست مسئولین اعم از چپ ها و راست گراها نفوذ کرده و اگر بصیرت و مطالبه عمومی درباره ساده زیستی مسئولین نباشد، بعید نیست که زرپرستان دوباره پروژه عبور از مردم برای کسب قدرت و ثروت را کلید بزنند که اگر چنین شود فاتحه انقلاب اسلامی را باید خواند.

انتهای پیام/.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۹
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۱)

۰۹ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۰ ...............

سلام

متن بیانیه با اندکی تامل و صرف وقت جامع تر و تیز بینانه تر می توانست به فتنه 88 نگاه داشته باشد بخصوص ایراداتی اساسی در بند سوم و چهارم بود

از عدالتخواهان توقع بیشتری می رود

پاسخ:
سلام علیکم

صرقا یک اطلاعیه و اعلام موضع به صورت کوتاه و مختصر بود.
تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی