دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

گزاره هایی شنیده می شود که باید پرسید از کجای اقتصاد مقاومتی چنین چیزهایی را آورده اید؟!

دولت میگوید ما به سراغ کشورهای دیگر می رویم و قرارداد میبندیم و این اقتصاد مقاومتی است. اما این را بر اساس کدام اصل از اقتصاد مقاومتی میگویند؟ در این باره حتی صدای رهبری هم درآمد.

رهبری انقلاب می فرماید:

"کارهایی هم دارد انجام میگیرد؛ منتها باید این کارها محسوس بشود، باید اینها دیده بشود. فعّالیّتهای دولتی -فرض کنید فلان معامله‌ای که در فلان‌جا انجام میگیرد- باید مشخّص بشود که این کجای اقتصاد مقاومتی قرار میگیرد؛ این را ما به مسئولین عزیزمان تذکّر دادیم که فلان‌جا شما دارید فلان‌چیز را میخرید یا فلان‌چیز را معامله میکنید، خیلی خب، در صحنه‌ی عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی، این معامله در کجای این جدول عظیم قرار میگیرد؛ باید مشخّص بشود."

اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و برون گراست. یعنی ما برای حل مسائل و مشکلات کشور از درون میجوشیم. از درون فعالیت میکنیم. اما به معنای قطع روابط با دنیا نیست. با بقیه هم تعامل داریم اما پله ی اول کار این است که راه حل مشکلات را در داخل کشور ببینیم. ابتدا باید مسائل را حل کنیم و سپس به سراغ بقیه کشورها رویم نه اینکه نگاهمان به بقیه باشد که بیایند مشکلات ما را حل کنند.


اما ما در حرف های دولت مردان عباراتی میشنویم با این معنا که برای حل مسائل کشور باید برجام امضا شود، برجام 2  امضا شود، قرارداد با کشورهای دیگر بسته شود تا آن ها امکانات و سرمایه شان را به ما بدهند تا بتوانیم پیشرفت کنیم. آیا این معنای نگاه به درون است؟ آیا با این اوصاف میتوان گفت ما همتمان بر این است که ابتدا مشکلات را در داخل کشور حل کنیم و در داخل پیشرفت کنیم؟

حال چنین اموری از کجای اقتصاد مقاومتی درآمده؟

حتی در توجیه قراردادهای ipc هم حرف از اقتصاد مقاومتی به میان آمد. حال اینجا دو بند از ابلاغیه اقتصاد مقاومتی را بیان می کنم.

۱۳. مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق:

- افزایش صادرات فرآورده‌های نفت

و...

۱۵. افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه (براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع.

حال شما از کجا و چگونه به این نتیجه رسیدید که بر اساس اقتصاد مقاومتی ما باید نفت خام بفروشیم؟!

این ها را شما از کجا در آوردید؟



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۱
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی