دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

شاید کمتر کسی از اهمیت بخش زمین و مسکن در زمینه های اقتصادی و تاثیرگذاری این بخش بر مسائل فرهنگی و اجتماعی بی اطلاع باشد، مسئله مسکن آنقدر مهم است که امام خمینی ره بعد از انقلاب اسلامی اولین پیام اقتصادی_ اجتماعی خود را به این موضوع اختصاص داده است.

 

ایشان در بخشی از این پیام می فرمایند که «مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند، همه‌ محرومان باید خانه داشته باشند، هیچ‌کس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد و بر همه‌ مردم است که در این مورد همکاری کنند

 

مبارزه برای ریشه کن کردن فقر و استضعاف در جامعه و تلاش برای جامعه ای بدون اختلاف طبقاتی جز اولویت های انقلاب اسلامی می باشد و مسئله مسکن میتواند به عنوان نقطه شروعی مناسب و لازم برای برنامه های اقتصادی انقلاب اسلامی باشد.

 

همانطور که می دانیم در ساخت یک مسکن، زمین مهمترین مسئله می باشد و بیشترین سهم از خرج ساخت آن را به خود اختصاص میدهد، به همین علت در جوامع توسعه یافته زمین را به صورت اقساط بلند مدت در اختیار مردم جامعه قرار می دهند، دولت اسلامی نیز موظف است که برای دارا بودن همه مردم از زمین و مسکن بیشترین تلاش خود را به کار بندد تا همه مردم بتوانند از این موهبت الهی بهرمند شود.

 

اما متاسفانه بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی هنوز شاهد این هستیم که بسیاری مردم از داشتن مسکن محروم هستند و وزیر راه و شهر سازی جناب آقای آخوندی نیز طرح مسکن مهر را که برگرفته از همین پیام امام بوده است مزخرف می خواند و کار خاصِ دیگری نیز در این زمینه انجام نداده اند، در صورتی که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانوار ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند، به خصوص روستانشینان و کارگران، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.» همین اعتقاد نداشتن دولت به مسکن برای مردم باعث شده است که اکنون ۸۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر هنوز هم نتوانند واحدهایی را که اکنون به صورت قانونی مالک آن هستند، تحویل بگیرند.

 

مردمی که صاحبان اصلی این انقلاب خوانده می شدند اکنون کارشان به جایی رسیده است که نمیتوانند حق قانونی و شرعی خود را بگیرند و به دنبال فرصتی برای اعتراض و گرفتن حق خود هستند که نمونه ای از اعتراضاتشان  همین چند وقت پیش در نمایشگاه مطبوعات در تهران بود. مسئولان نظام باید به صورت جد به مسائل این چنین مردم بپردازند.

 

پرویز حسینی دیماجانکشی، عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان


*این یادداشت در سایت خبرگزاری دانشجو منتشر شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۷
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی