دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

 

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ رئیس جمهور در مراسم دیروز 16 آذر سخنانی در مورد برجام و مشورت با رهبر انقلاب گفتند  که  در کنار آن بیانات رهبر انقلاب را نیز منشر میکنیم:


حسن روحانی: ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم. جلسه گذاشتیم، ایشان نامه‌های مکتوب دادند به من خطاب کرده و دستوری که من روی نامه‌های ایشان دادم. هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان بنویسد و من دستور قاطع ندهم. در مقام عمل جایی کم و کسر آوردیم اما مبنا براین بوده که دستورات ایشان عملی شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایشان ( رهبر نقلاب) دستوری دادند، ایشان گفتند توکل کنید و جلو بروید. تیم را خواستم دکتر ظریف و عراقچی و دوستان را خواستم تهران آمدند برایشان توضیح دادم اینطور عمل کنیم و نظر مقام معظم رهبری است. به من گفتند اگر اینجور هست و این دستور است مذاکره تمام می‌شود منتقل می‌کنیم و مذاکره تمام می‌شود. مدتی ما صحبت کردیم دو یا سه ساعت صحبت می‌کردم، وقتی بلند می‌شدم آقا به من گفت توکل به خدا کنید ما از این مشکل عبور خواهیم کرد با این ایمان قوی بروید و و من هم همین را گفتم ادامه بدهید نکاتی که ایشان فرمودند به حول و قوه الهی اجرا و عمل می‌کنیم. امید به آینده باعث شد، راجع تصمیماتی که راجع به مذاکرات  اتخاذ می‌شد ساعت‌ها در خدمت مقام معظم رهبری تشکیل می‌شد، مطلع باشید،  روند کار در تاریخ و در زمان خودش منتشر خواهد شد. 16/09/95


رهبر انقلاب: بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمیکنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست؛ البتّه بنده احساس مسئولیّت میکنم، نسبت به این مسئله به‌هیچ‌وجه بی‌تفاوت نیستم، کلیّاتی وجود دارد که حالا اشاره هم خواهم کرد به بعضی از آنها؛ قبلا هم در صحبتهای عمومی خطاب به مردم آنها را گفتیم؛ به مسئولین هم مفصّل‌ترش را گفتیم.20/01/94


اینکه آقای روحانی سخنان غیر روحانی در روز روشن به زبان می آورد، نشان از نفاق ایشان دارد. آن وقت که آقای روحانی گفت "من به شخصه بار مسئولیت مذاکرات را تا پایان کار، بر دوش خواهم کشید" شاید انتظار چنین روزی را نمی کشید. البته بنظرم اینکه رئیس جمهوری این چنین توپ برجام  را در زمین رهبری می اندازد، نشان از تغییر استراتژیشان دارد. با این رویه این چنین به اذهان عمومی القا می شود که مردم دیدید، ما طبق آنچه که رهبری فرمود عمل کردیم و پای میز مذاکرات رفتیم؛ اگر اختیار عمل دست خودمان بود، چه ها که نمی کردیم و دوتا را هشتا می کردیم و هکذا. با این استراتژی این ظرفیت بین مردم می ماند که می شود با آمریکا مذاکره کرد ؛ اما نباید اشتباهات خود را در برجام تکرار کنیم. اینگونه و با این وجود باید آماده خسارات به مراتب محض تری از این قشر باشیم.


 از طرفی اقای روحانی گفتند که نامه های مکاتبات با رهبری هم موجود است؛ چه بهتر است که ایشان نامه ها را منتشر کنند. البته قبل از آن بهتر است نامه های عمومی رهبری به مردم ( منظور نطق های رهبری در جلسات عمومی است که خطوط قرمز را تعیین کردند) را بار دیگر مطالعه کنند؛ گویی که نامه ها به دستشان نرسیده است. در این باره باید بگویم آقای رئیس جمهور شما راست میگویی، بله حق با شما است! البته که شما با رهبری مشورت کرده اید بعضا، ولی مشورت کردن یک طرف قضیه است و عمل کردن به آن هم طرف دیگر ماجرا است. پس چه بهتر است که بعد از انتشار نامه ها، میزان عمل به آن را هم در گزارشی جداگانه پیوست نمائید.  آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.


یادداشت/ معتمدی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی