دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان و به نقل از عدالتخواهی؛ دیشب در افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم عمار در سینما فلسطین فیلم مستند “داد” اکران شد و مورد استقبال جمع کثیری از حاضران قرارگرفت.

این فیلم دادخواهانه به همت مدرسه سینمایی عمار و با همراهی جنبش عدالتخواه دانشجویی و همچنین با نویسندگی و کارگردانی حجت الله عدالت پناه به سرانجام رسید.

داستان فیلم بدینگونه است که تعدادی از دانشجویان عدالتخواه به همراه یک مستند ساز پیگیر برخوردهای امنیتی و قضایی ناروایی که با اعتراضات صنفی مختلف در سالهای اخیر شده از جمله اعتراض رانندگان در بندر عباس و شلاق خوردن کارگران معترض معدن آق دره میشوند و در پی حل کردن معادله سه مجهولی جمهوریت، امنیت و عدالت هستند.

در حاشیه این مراسم کارگردان فیلم مستند “داد” عنوان کرد: جشنواره عمار در موارد متعدد خط شکن بوده و امیدواریم امسال نیز با حمایتی که از این مستند داشتند، جریانی در کشور ایجاد شود که گامی هر چند کوچک ما را به عدالت در جامعه نزدیکتر کند.
وی در ادامه گفت: بازخوردهای مثبتی که بعد از اکران فیلم دریافت کردم، هم خستگی این چند مدت را از تن ما بدر کرد، هم امیدی را در دل ما زنده کرد تا راهی را که شروع کردیم با تمام توان ادامه بدهیم.

photo_2016-12-29_13-14-32

همچنین نادر طالب زاده فعال رسانه ای ضمن اشاره به عالی بودن این اثر گفت: فیلم مستند “داد” از ده ها فیلم سینمایی هم بهتر بود. ان شاء الله این اثر از شبکه مستند هم پخش شود. این فیلم عماری است و شان عماری دارد.
وی در ادامه با اشاره به محتوای مستند، مطرح کرد: اگر کارگر نتواند در جمهوری اسلامی اعتراض کند و بترسد از اینکه بخاطر مسائل امنیت زندانی شود دیگر ما چیزی به دست نیاوردیم. این مستند ساز متعهد است که میرود در دل کوه و از بیغوله ها آن حقیقت را در می آورد.

طالب زاده خطاب به کارگردان “داد” گفت: شما شان نزولی این دوربین و جشنواره عمار و این تعریف سینمایی را رعایت کردید. دست شما و همه کسانی که از شما حمایت کردند، درد نکند. فیلم بسیار زیبایی بود و حال خوبی داشت. طولانی بودن آن هم خوب بود. سیری داشت و مثل یک رمان بود.

طالب زاده ضمن تاکید بر پخش این مستند در رسانه ملی اذعان کرد: کارشناسان، وزرا و نماینده های مجلس باید بیایند و در این مورد جواب دهند. قوه قضاییه باید جوابگو باشد که چرا به کارگران شلاق زده است؟! چرا رانندگان معترض را روانی زندان کرده است! این ها مگر  نفهمیدند انقلاب اسلامی چه هست و چه چیز را مطالبه می کند؟

ایشان با تاکید بر ایجاد فضای باز برای نقد مطرح کرد: باید فضای انتقاد را باز کرد، اینگونه رهبری تنها نمی نماند. مستند ساز است که این کار را می تواند انحام می دهد. چند نفر آدم متعهد با دوربین به سفر می روند تا از روستایی که کنار معدن طلا هست فیلم بگیرند. چرا باید کنار معدن طلا آنگونه زندگی کنند!! مگر این جا افریقا هست، یا کنگو هست! مستند سازان انقلابی مثل سونامی می مانند که کسی نمی تواند جلویش را بگیرد. این مستند سازی است که میتواند مشکلات را حل کند. هزاران تجمع، کار 4 تا مستند ساز که در دل کار می روند و حقایق را نشان میدهند را نمی کنند.
وی در اخر خطاب به نویسنده و کارگردان این اثر گفت: این کار شما انقلاب را بیمه میکند. ان شاء الله که موفق باشید.من لذت بردم. این که بگوییم که بی بی سی یا صدای امریکا پخش کرد، بهانه بیاوریم. این ها مهم نیست ما به ضد انقلاب و دشمن چه کار داریم. ما باید کار و وظیفه خودمان را انجام دهیم. اینکه بعد از سی و هفت سال این فیلم را می شود ساخت و در سالن به نمایش گذاشت این قدرت وضعی کشور هست. این که رسانه از وضع خودش انتقاد کند این خودش قدرت نظامی و جنگ نرم هست. من خیلی خوشحال هستم. بقیه اثار را هم که دیدم همین طور بود. عمار از این نظر جایگاه متفاوتی دارد.

 

دانلود کلیپ

 

انتهای پیام /

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۹
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی