دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان طی نامه ای خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم نکاتی را متذکر شد که شرح آن بدین ترتیب است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام على الحسین و على علی بن الحسن و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین

محضر مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم

سلام علیکم

ابتداء فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم .

تردید ندارم که احیاء شعائر حسینی (ع) از جمله امور ضروری است و شما و هر کس که در این وادی ، توفیق خدمت دارد در نزد خداوند متعال ارج و اجر فراوانی خواهد داشت و شایسته تعظیم و تکریم می باشد. مگر می شود این مدال ارزشمند را با سایر امور مقایسه کرد و برای ان بهایی دنیایی تصور نمود؟

بنده به عنوان یک طلبه و به منظور انجام وظیفه شرعی و از باب تواصی به حق نکاتی را محضرتان تقدیم می کنم.

همانطور که می دانید عاشورا به همه جا نفوذ کرده است ؛ از تنور گداخته قلب شیعیان گرفته تا مغز متفکر اندیشمندان دنیا ، از احساسات پاک کودکان ، نوجوانان و جوانان تا لحظات تنهایی پیران و نغمه های خلوت سالخوردگان ، حادثه ای که هنوز زنده است هنوز غیرتها را به جوش می آورد و نعره ها را در حلقوم انسانها علیه ظلم و بیداد بلند می کند .

ذاکران عزیز !

هر گاه که پیام عاشورا بر دلها  بنشیند اعضاء و جوارح را برای شکستن بت ها و نابودی طاغوت ها به حرکت در می آورد  اگر زبان  من و حنجره شما ، سرور شهیدان (ع) را به عنوان مولایی  معرفی کند که  هر شیعه ای باید از او سرمشق بگیرد ، آنگاه محافل عزای حسین مظلوم (ع) همچون صاعقه ای بر سر استکبار فرود خواهد آمد. اما اگر من و شما حسین (ع) را به عنوان یک ارباب معرفی کنیم و مردم را در ماه محرم  صرفاً به انتظار ترحّمی از جانب ان امام عزیز (ع) و پرتاب کردن لقمه نانی به سوی خود نگه داریم آیا در حق عاشورا و خالق ان جفا نکردیم ؟ راستی امام  حسین (ع) در درجه اول اربابی است که در محضرش گدایی کنیم یا مولایی که باید از او پیروی نماییم ؟ به مردم بگوییم آمده ایم در زیر بیرق حسین (ع) برای اینکه وفاداری را از یاران عاشورایی اش  بیاموزیم و فرجام پیمان شکنی و هزینه سنگین آن را در گودی قتلگاه و بر فراز نیزه به نظاره بنشینیم امروز بیش از هر زمانی به عاشورا نیاز داریم. اگر عاشورا بر دلها حکومت کند ، سنگر مقاومت هرگز از رزمندگان جان بر کف خالی نمی گردد ، اگر عاشورا بر دلها حکومت کند هیچ مسلمانی تن به سازش نمی دهد و سلطه قلدرهای بین المللی را بر خود و ممالک اسلامی نمی پذیرید ، اگر عاشورا بر دلها حکومت کند بجای این همایش های بی خاصیت ، مبارزه جدی و بی ملاحظه با فساد و تبعیض جان می گیرد و روابط رنگ می بازد. فراموش نکنیم که به فرموده امام راحل و رهبر عزیزمان اسلام تسلیم و سازش اسلام آمریکایی است و یکی از بهترین فرصتهایی که می توانیم اسلام ناب را معرفی کنیم مجالس سید الشهداء (ع) است. عاشورا خرافه و بدعت را نمی پذیرد، عاشورا اسارت و ذلت را قبول نمی کند ، عاشورا تحجر و غفلت را بر نمی تابد. بنابراین تعظیم عاشورا و مجالس عزاداری باید در کمال متانت و وقار و با محتوایی غنی و سازنده برگزار گردد. هشیار باشیم که امروز دشمن سعی دارد در مجالس مذهبی نفوذ کند. مبادا دشمنان اسلام ، عاشورا را برای نابودی حقیقتِ عاشورا به خدمت بگیرند و آنرا از درون فاسد کنند.

این نوشته را با سخن رهبر عزیزمان به پایان می رسانم که فرمودند : هیئتها نمی توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ (ع) سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین (ع) است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

طلبه حوزه علمیه جواد لطفی

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۳
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی