دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ 16 تشکل دانشجویی نامه ای سر گشاده خطاب به رئیس دستگاه قضا پیرامون حبس غیرعادلانه شاعر عدالتخواه و مکتب، منصور نظری منتشر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:


«هر فرد از افراد ملت حق دارد مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد. در غیر این صورت اگر برخلاف وظیفه اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است. امام روح اله(ره)»
لا یحب الله الجهر بالسوءمن القول الا من ظلم و کان الله سمیعاعلیما
الحیف یدعوا الی السیف
لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم
در چند سال گذشته متأسفانه وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور و بحران های ناشی از ناکارآمدی بسیاری از نهادها و دستگاه های رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی کار را بدانجا رسانده که مردم – همان ولی نعمتان انقلاب – عرصه را چنان بر خود تنگ و ضیق دیده که آخرین راه ممکن، یعنی تجمع و اعراض علنی با چاشنی خشونت را در دستور کار خود قرار داده اند.

البته نیک میدانیم که بر مبنای آیه «لا یحب الله الجهر بالسوءمن القول الا من ظلم و کان الله سمیعاعلیما» خدا دوست نمی دارد که کسی با گفتار زشت، به عیب خلق صدا بلند کند، مگر آنکس که ظلمی به او رسیده باشد که خدا شنوا به اقوال و به احوال بندگان دانا است. چنانچه مردمی، جمعی و یا گروهی بدلیل اِعمال ظلم و یا تحمیلی خلاف عدالت، حتی به توهین روی بیاورند، قابل پذیرش و چه بسا طبیعی است.

حضرت امیر(ع) می فرمایند: «الحیف یدعوا الی السیف». تبعیض و فقر و اختلاف طبقاتی در بستری کاملاً طبیعی منجر به قیام مسلحانه خواهند شد.
حضرت آیت الله
این موضوع برای ما مایه بسی تأسف است که شاهدیم قوه قضائیه به گونه ای تهدید محور با اعتراضات مردمی برخورد کرده و تجمعات و اعتراضات مدنی – مردمی را با نوعی یکسان سازی با تحرکات ضدانقلاب، سرکوب می کند. می توان برای این نوع برخورد ضدمردمی قوه قضائیه مثال های متعددی آورد اما به عنوان نمونه می توان شلاق خوردن تعدادی از کارگران آق دره بدلیل تجمع برای احقاق حقوقشان، برخورد با لیدر کامیون داران معترض به فساد در سیستم حمل و نقل کشور و ... را نام برد.

جناب آملی
ما بر اساس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر موظفیم این نکات را به شما گوشزد کنیم؛ ما این اطمینان را به شما می دهیم که این سنخ برخوردهای چکشی با مردم معترض و دلسوز انقلاب، موجبات سوءاستفاده نهادها و رسانه های ضدانقلاب را بیش از پیش فراهم می کند و عملاً اعتماد مردم را از این نظام سلب می نماید. قوه قضائیه مسئول برقراری عدالت و منکوب نمودن ظالمین و سرمایه سالاران و یقه سفیدها و مفسدین و اختلاس گران و ... است، نه مسئول برخورد با مردمی مستضعف که تمام عمر خود را با حقوق های حداقلی، خانه های اجاره ای چندین متری و ... گذرانده اند، همان مردمی که از نظر امام روح اله(ره) تمام بار انقلاب را بر دوش کشیده، به پیش برده و به پیروزی رساندند.

آقای لاریجانی
در این نامه می خواهیم از رسوخ فساد در دستگاه قضا برای حضرتعالی رونمایی کنیم؛ در شهرکرد قضات فاسدی هستند که با سوءاستفاده از جایگاه خود خون عده ای محروم را در شیشه کرده و به هیچ کس پاسخگو نیستند. منصور نظری – شاعر دلسوخته و عدالتخواهی که اشعارش در وصف مدافعین حرم زبانزد خاص و عام است-  در قبال فساد این قضات سکوت نکرد و منفعل ننشست.

چند سال پیش آقای منصور نظری به مدارک و مستنداتی دست پیدا میکند که نشان از فساد چند قاضی در شهرکرد دارد، بعد از تدقیق و تحقیق و تکمیل مستندات اقدام به تحویل مستندات و پیگیری موضوع از طریق مراجع ذی صلاح مانند دادسرای کارکنان دولت می نماید که این پیگیری منجر به صدور کیفرخواست علیه قاضی متهم به فساد  می شود.

اما با لابی های انجام شده کیفرخواست به جریان نمی افتد و بازپرس پرونده به جای دیگری منتقل شده تا اقدامات بی نتیجه بماند، اما آقای نظری پیگیری را از سطوح بالاتر انجام داده و مدارک را تحویل دادستان وقت میدهد.

متاسفانه عدم دقت در پرونده توسط دفتر و زیرمجموعه دادستانی سبب می‌شود که مدارک برای پیگیری به دادگستری شهرکرد(همان دادگستری که قاضی مذکور و مورد اتهام در آنجا مشغول است) ارسال شود .

و این سبب میشود پرونده که به مدت سه سال در سکوت و از طریق مراجع پیگیری میشده به اطلاع قاضی رسیده و ایشان به اتهام دخالت در امر غیر - یعنی اینکه موضوع به جناب نظری ربطی نداشته - از وی  شکایت کنند. و متاسفانه چون شکایت در خود شهرکرد بوده و در واقع قاضی و متهم یکی، ایشان که معاون دادگستری بودند از روابط خود استفاده کرده و منصور نظری را به1سال حبس و چند ضربه شلاق محکوم میکنند؛ اکنون حدود 50 روز از دستگیری آقای نظری میگذرد وعلیرغم تمام پیگیری های انجام شده و قول هایی که داده‌اند همچنان برخوردی با قاضی فاسد انجام نشده است.

جناب رئیس دستگاه قضا
در نظام اسلامی که  هر فرد از افراد ملت حق دارد مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد(امام خمینی)، این اسف بار است که شاعری دردمند و دلسوز با چنین روحیه ای را در بند کرده و آن قضات و یا قاضی متهم را رها نمایید. حضرتعالی گمان نمی کنید که این سنخ برخوردها صرفا بدبینی مردم به کلیت نظام را موجب شده و نظام را در موضع بی عدالتی قرار می دهد؟

به نظر شما درست آن نیست که به موضوع مورد مطالبه این شاعر عدالتخواه بپردازید و حداقل پس از بررسی حداقلی حکم صادر نمایید؟

آیا این نوع نحوه برخورد دستگاه قضا با چنین افرادی، منتج به انزوا و ایزوله نمودن دلسوزان و آمران به معروف و ناهیان از منکر نمی شود؟ به نظر شما این نوع سیاستی که دستگاه قضا در پیش گرفته است در جهت حفظ هر چه بیشتر وضع موجود و بالتبع دوری از آرمان ها و اهداف انقلاب نیست؟ آیا این عمل مصداق محافظه کاری – قتلگاه انقلاب – نیست؟

حضرت آیت الله
هر روز که از حبس غیرعادلانه منصور نظری می گذرد، آبروی نظام در حال ریزش است، هر روز که امثال نظری در زندان به سر ببرد و هزینه حق طلبی و عدالتخواهی بالا رود، ناهیان از منکر محبوس شوند، فاسدین آزاد باشند و مظلومین در بند، شعار برقراری عدالت را مردم که هیچ، حتی کارمندان قوه قضائیه هم باور نمی کنند و جدی نمی گیرند.

قرآن در آیه 25 سوره حدید هدف از ارسال رسل و انزال کتب را قیام «مردم» برای تحقق عدالت اجتماعی می داند؛ مردم باید عاملان برقراری «قسط» در جامعه باشند نه نخبگان و حتی علما. حال حضرتعالی انتظار دارید با اینچنین برخوردهای تهدیدمحور و امنیتی و چکشی و سرکوب گرانه با نظری ها – که دل در گرو انقلاب دارند- این آیه امکان تحقق یابد؟

تشکل های دانشجویی زیر از شما مطالبه جدی دارند که در اسرع وقت به فساد قاضی یا قضات فاسد در شهرکرد رسیدگی کرده، پرونده منصور نظری را در یک دادگاه صالحه(نه در شهرکرد) بررسی نموده و حکم دادگاه وی مبنی بر یکسال حبس را منقضی فرمائید.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد شیراز
انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز
تشکل دانشجویی امید ایران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دولتی استهبان
مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه بابلسر
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد
کانون عدالتخواه قسط دانشگاه صنعتی شاهرود
مجمع دانشجویان عدالتخواه قوچان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی