دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تریبون ازاد


به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛به همت مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) ظهر امروز تریبون آزاد با موضوع "دانشجو پولی" در دانشگاه ولی عصر (عج ) رفسنجان برگزار شد.

بیان تفاوت های توسعه عدالت محور و توسعه لیبرالی،قوانین و ساختار های غلط در مورد پولی شدن دانشگاه ها، وظایف مسئولین دانشگاه ،وظائف شورای صنفی دانشگاه از جمله مهمترین مسائلی بود که دانشجویان در این برنامه به آن پرداختند و دیدگاه های خود را بیان کردند.


دانشجویی ضمن اعتراض به فشار های مالی که به دانشجویان وارد میشود، مطرح کرد: در اسلام عدالت مقدم بر توسعه است . عدالت هدف توسعه است . ما فکر توسعه نیستیم ما باید پیشرفت کنیم . باید به خوبی جامعه را رشد دهیم ،اما چیزی را که باید در توسعه مورد نظر قرار دهیم آن است که عده ای زیر چرخ توسعه له نشوند.قتی دانشگاه می خواهد توسعه پیدا کند , چرا باید فشارش به ما بیاید ؟ چرا عده ای از ما باید له شویم؟ 

دانشجوی دیگری نیز عنوان داشت: فکر میکنم با این وضعیت عرصه برای عده ای تنگ شود و سرمایه سالاری جایگزین , شایسته سالاری شود .

اگر قوانین ما را به این سمت سوق دهد که اشتباه است و مسئولان باید قوانین را اصلاح کنند . اگر مسئولان دانشگاه بگویند ما فقط اجرا کننده ایم ،باید گفت که سیستم اداره کردن ما اجرای بودن قید و عقل است .فکر میکنم اگر هزینه ها زیاد شود ما بجای اینکه فکرمان قرار باشد روی درس تمرکز کند .باید بیشتر روی کسب دارآمد تمرکز کند . بعضی اساتید می گفتند درآمدشان را بیشتر کنید تا راحتر به درس و دانشجو فکر کنند . حال همان قضیه برای دانشجو مطرح است با این وضعیت میتوانیم تحصیلات عالی علمی کسب کنیم!؟


دانشجوی دیگری ضمن اعتراض به ناکارآمدی شورای صنفی دانشگاه بیان کرد: البته من فکر میکنم این مسائل و یا مسائل دیگر که قبلا اتفاق افتاده بیشتر مباحث و مسائل صنفی هستند که چرا ما شورا صنفی را نمی بینیم ؟ کجاست و چکار انجام میدهد ؟ لطفا خودشان را به ما معرفی کنند تا پیگیر مطالبات صنفی باشیم .


انتهای پیام.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی