دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهی به نقل از خبرگزاری مهر ؛ رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه حرکت ما در جهت همگرایی است و کار حزبی نمی کنیم گفت: بنا نداریم در انتخابات آتی به عنوان جریان همگرایی لیست انتخاباتی بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در مراسم ضیافت افطار شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه کارها در رابطه با همگرایی تاکنون خوب پیش رفته است و یک احساس عمومی برای نیروهای ارزشی ایجاد شده است اظهار کرد: همه باید با هم باشیم و این موضوع یک سرمایه است و در این مسیر بسیاری از برادران و احزاب کمک کردند.

وی افزود: بنده به عنوان یک فرد مطلع عرض می کنم که ما موفق بودیم و جوسازی ها شما را تحت تاثیر قرار ندهد چرا که برخی می خواهند با اعمال شگردهایی کارهای مثبت را خنثی کنند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با تاکید بر اینکه باهار اعلام کرده ایم کار ما کار حزبی نیست گفت: ما تنها در جهت همگرایی، وحدت و یکپارچگی کار می کنیم.

وی گفت: ما برای این آمده ایم تا نیروهای ارزشی را کنار یکدیگر قرار دهیم. ما یک کار جمعی انجام می دهیم و باید اختلافات نیروهای ارزشی را برطرف کنیم و این یک کار حزبی نیست بلکه یک وظیفه دینی محسوب می شود.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه تریبونهای نمازجمعه تریبون جناحی و حزبی نیست خاطرنشان کرد: ما در اکثر استانهای اعلام کردیم حرکت ما حرکت حزب نیست اما مخلص همه نیروهای ارزشی هستیم چه حزبی و چه غیر حزبی و به این نیروها توصیه می کنیم وحدت خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه باید خودخواهی و خود شیفتگی را از خود برطرف کنیم وگرنه وحدت تحقق پیدا نمی کند تاکید کرد: باید از شرایط موجود تحلیل درستی داشته باشیم و ارائه بدهیم و تقدم مصالح عمومی نظام  بر منافع شخصی را رعایت کنیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: متاسفانه در جریان ارزشی و نیروهای اصولگرا نگاه صفر و صدی داریم. گاهی کندروی و گاهی تندروی می کنیم. ائتلاف ها برخی اوقات فصلی و مقطعی است که باید این مسائل را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام تقوی افزود: در برخی جریانها خودباوری کاذب وجود دارد که می گویند فقط ما هستیم و دیگران نیستند. عدم تحمل سلایق درون حوزه ای نیز از جمله خصوصیات منفی برخی جریانها است.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: وحدت و همگرایی تنها با گذشت انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه باید یک مرجع هماهنگ کننده در جریان اصولگرایی داشته باشیم گفت: ما امروز با جامعتین در ارتباط هستیم  و می خواهیم نیروهای ارزشی کنار یکدیگر باشند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در پایان گفت: جریان همگرایی کار انتخاباتی نمی کند و بنا ندارد در انتخابات آینده لیست انتخاباتی بدهد.

گفتنی است یک روز پیش از این، نماینده جنبش عدالتخواه در دیدار دانشجویان با رهبری پیرامون نماز های جمعه و عملکرد حجت الاسلام تقوی انتقاداتی را ابراز داشته بود که در ادامه می آید :

گفتنی است یک روز پیش از این، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار دانشجویان با رهبری پیرامون نماز های جمعه و عملکرد حجت الاسلام تقوی انتقاداتی را ابراز داشته بود که در ادامه می آید :
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه نمازهای جمعه در سراسر کشور، فرصتی بسیار بزرگ برای کشور و استعدادی عظیم برای بسیج توده‌ها و متمرکز کردن آن‌ها برای حل مشکلات کشور و حرکت به سمت عالی جامعه است، گفت: با این وجود که تأثیرات مثبت و فراوان این فریضه عبادی-سیاسی مشهود است، اما ما متأسفانه بخش مهمی از این ظرفیت، هنوز بالقوه مانده و بالفعل نشده است و در نقاط زیادی به تقویم خوانی و اشاره به واضحات اکتفا می‌شود. یا اینکه که سخنانی که حضرتعالی فرموده‌اید بدون این که فرآوری بومی و اقلیمی باشد فقط تکرار می‌شود. مثلاً از کلیدواژه‌ها و شعارهای اساسی مثل جهاد اقتصادی، سبک زندگی، جنگ نرم و…، بدون تشریح، ایجاد ارزش افزوده و توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کلیشه‌سازی می‌شود.

به گفته وی، اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه‌های استاد حسن رحیم‌پورازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ‌نظری‌های جناح‌های حاکم و مسئولین رسانه ملی و نماز جمعه متوقف شده است.

شهبازی خطاب به رهبر انقلاب گفت: مردم هیچ‌گاه از جنابعالی رفتار جناحی ندیده‌اند و این باید سیره‌ای آموزنده برای نمایندگان شما در جایگاه امامت جمعه و بعضی مسئولیت‌های دیگر نظیر سازمان تبلیغات اسلامی یا نمایندگی ولی‌فقیه در بعضی نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور باشد، اما آنچه تا کنون از برخی ائمه جمعه و بعضی مسئولیت‌های دیگر مشاهده شده خلاف رویه رهبری بوده است و با وجود این که حضرتعالی بر شأن پدری ائمه جمعه تأکید فرموده‌اید، برخی از ایشان، رفتارهای غلیظ جناحی از خود نشان داده‌اند و حتی به عنوان یک فعال انتخابی پرتلاش به نفع یک جناح سیاسی عمل نموده‌اند تا آنجا که رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اکنون به عنوان رئیس شورای همگرایی اصولگرایان شناخته شده است.

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی از رهبر انقلاب پرسید: حال سؤال این است که با این وجود که تمامی آحاد ملت به خصوص نخبگان و از آن جمله ائمه جمعه باید دارای درک سیاسی باشند اما میزان مشارکت سیاسی آقایان مثلاً در عرصه انتخابات تا چه حد باید باشد و آیا ایشان برای فعالیت‌های سیاسی با شائبه حزبی از حضرتعالی کسب اجازه می‌کنند؟

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی