دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به گزارش عدالتخواهان رفسنجان؛ دیروز چهارشنبه 24 آذرماه اعضای شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) با حضور در دفتر حجت الاسلام پور محی آبادی، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه در این جلسه ضمن انقاد به فضای سیاسی حاکم در دانشگاه، عنوان کرد: متاسفانه برخی از تشکل های دانشجویی پیاده نظام احزاب شدند و استقلال آنها خدشه دار شده است که این موضوع میتواند یک فضای دوقطبی غیر اصیل و ناصحیح را به وجود آورد.

حجت­ الاسلام و المسلمین پور محی آبادی در تبیین این موضوع گفت: وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه فعالیت­ های سیاسی با آنچه که مد نظر رهبری است فاصله دارد. تشکل­ های دانشجویی نباید ابزار و وسیله برخی در داخل و خارج دانشگاه شوند که متاسفانه در برخی فعالیت­ها گاهی دیده می­شود.

مسئول واحد خواهران مجمع عنوان کرد: یکی از مطالبات ما این است که نهاد نشر دهنده اسلام ناب باشد. اسلامی که در آن هم وظایف فردی عبادی و هم وظایف اجتماعی برای یک فرد در نظر بگیرد.

وی در ادامه گفت: نهاد رهبری در جهت آشنا کردن دانشجویان با مسائل عمیق دینی و معرفتی چه برنامه­ ای دارد؟ چون در برخی از ائمه جماعات دانشگاه که در خوابگاه­ها به اقامه نماز مشغول هستند مشاهده می­ شود که توان بیان مسائل دینی را در سطح عمیق ندارند و برخی مسائل را آنچنان که در مدارس برای دانش آموزان مطرح می کنند، بیان می کنند.

حجت الاسلام پور محی آبادی در پاسخ به ایشان گفتند: یکی از اهداف نهاد در تاسیس حوزه­ های علوم اسلامی در دانشگاه همین است که دانشجویان بتوانند با مسائل دینی و معرفتی به طور عمیق آشنا شوند.

ایشان اشاره کردند که برخی از ائمه جماعاتی که در حال حاضر مشغول اقامه نماز هستند در سال های قبل مشغول به فعالیت شدند که ما در نظر داریم برای بهتر شدن اوضاع نیروهای توانمندی جایگزین کنیم.

حجت الاسلام پور محی آبادی در سوال یکی از اعضای شورای مرکزی مبنی بر اینکه  نهاد در جهت تبین مسائل سیاسی-اجتماعی با دیدگاه انقلابی چه برنامه­ ای دارد، عنوان کرد: تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی به برگزاری مراسمات و همایش در سطح عام نیست بلکه همان حضور ما در جلسات و نشست­ها که نیاز به تبیین مسائل دارد و ما بتوانیم در آن جلسات مسائل را تبیین کنیم وظیفه خود را انجام داده­ ایم.

عضو دیگر شورای مرکزی مجمع مطرح کرد: باید بالاترین مرتیه امر به معروف و نهی از منکر یعنی امر به معروفی که منجر به پایداری نظام اسلامی بشود، احیا شود و آن را محدود به پایین ترین سطح آن نکنیم. وی در ادامه گفت: باید وحدت حوزه و دانشگاه نمود بیرونی پیدا کند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه با اشاره به سطح پایین بعضی از کلاس های معارف دانشگاه عنوان کرد: از آنجایی که یکی از وظایف نهاد نظارت بر این موضوع است، باید این مسئله رفع بشود و از اساتید بهتری استفاده شود به طوری که این کلاس ها از حالت خنثی بودن خود در آید و بر روی مخاطبان اثر گذار باشد.

معتمدی نژاد با اشاره به نقش نهاد در اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از کارهایی که نهاد میتواند در این باره انجام بدهد این است که نهاد رهبری نشر دهنده فرهنگ اقتصاد اسلامی باشد. همچنین باید در دانشگاه تاکید بیشتری بر شرکت های دانش بنیان شود.


مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه در پایان ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام پور محی آبادی اذعان کرد: إن شاء الله نهاد رهبری بتواند با حضور جنابعالی وظیفه سنگین خود یعنی نشر تفکر امام (ره) و رهبری که همان نشر اسلام ناب است را به نحو احسن انجام بدهد.

انتهای پیام/.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی