دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی کشور

جناب آقای شمخانی

سلام علیکم؛

کمیته مطالبه حق مسکن مردم متشکل از آحاد مستضعفین و دانشجویان بسیجی و عدالت خواه دانشگاه های کشور است که به هیچ گروه و جریان سیاسی وابسته نیست، چرا که اعضای این کمیته ریشه تمام مشکلات بالأخص مشکلات اقتصادی را سیاسی بازی و سیاسی کاری می دانند.

چارچوب مطالبات این کمیته در حوزه زمین و مسکن بر اساس رهنمودهای بنیان گذار فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت امام خامنه ای است.

کمیته مطالبه حق مسکن مردم بر خود واجب شرعی و قانونی می داند که حقوق مستضعفان و محرمان را از مسئولین جمهوری اسلامی مطالبه نماید لذا بر دولت است که طبق متن صریح پیام امام خمینی(ره) برای تشکیل حساب ۱۰۰ و طبق قانون اساسی، مسکن متناسب با نیاز مردم و محرومین از مسکن را تامین کند، مساله ای که در سالیان بعد از انقلاب با تمام تلاش هایی که صورت گرفته، تحقق کافی و وافی نیافته است.

یکی از تلاش های جدی که از سوی نظام اسلامی برای تحقق آرمانهای امام خمینی(ره) و قانون اساسی در حوزه زمین و مسکن،  جهت تامین مسکن محرومین از مسکن، صورت گرفت، طرحی در قالب مسکن مهر بود، طرحی که علی رغم برخی انتقادات اجرایی، امید بخشی از محرومین از مسکن، را زنده کرد، ولی این تلاش در شرایط کنونی دچار دست انداز شده است.

چراکه  با وجود اینکه رئیس ‌جمهوری کنونی، اصل تأمین مسکن ارزان برای جامعه و جوانان را جزء برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در پیش از انتخابات اعلام کرده بود و اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن مهر را یک ایده خوب می دانست که دارای اشکالات است که باید در دولت آینده رفع شود، ولی متاسفانه علاوه بر اینکه طرح مسکن مهر برای عرضه مسکن ارزان برای محرومین از مسکن متوقف شد، همچنین عزمی جدی برای تکمیل پروژه های قبلی که شروع شده بود، نیز از طرف مسئولین وزارت راه و شهرسازی دیده نشد.

پیشرفت بسیار کند پروژه های مسکن مهر، به قدری مساله ساز شد که مقام معظم رهبری، خود پا به عرصه گذاشتند و در دیداری که به مناسبت هفته دولت با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت داشتند بر توجه جدی دولت یازدهم جهت تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر ، هشدار دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: «اگر احتمالاً با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد

میلیون ها نفر از متقاضیان مسکن مهر، سرمایه های اندک خود را که با مشقت و زحمت فراوان به دست آورده اند به امید خانه دار شدن، با اعتماد به نظام جمهوری اسلامی، نزد دولت سپرده اند و در شرایط کنونی با هزاران امید، چشم به دستان مسئولین دولت یازدهم دوخته اند تا کلید خانه هایشان را از آنها تحویل بگیرند.

عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر، باعث شده است که یک میلیون و دویست هزار خانوار از مردم کشورمان، خواب و خوراک نداشته باشند و در نظام اسلامی مسئولین آن باید تمام هم وغم خود را برای افزایش آسایش و رفاه مردم بگذارند و آنها هم باید برای تکمیل این پروژها خواب و خوراک نداشته باشند، ولی زمانی که عزمی راسخ از مسئولین برای تکمیل پروژه ها دیده نمی شود و بسیاری از پروژها رها شده است و وزیر راه و شهرسازی مملکت به عنوان مسئول اصلی عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر در طی دو سال گذشته تنها به بازدید از چند پروژه در حومه تهران و چند پروژه مسکن مهر در سفر استانی بسنده نموده است، مردم حق دارند که به عملکرد مسئولین نظام اسلامی بدبین شود و متاسفانه امکان دارد، عملکرد نامناسب این مسئولین، به بدبینی مردم به کل نظام اسلامی که با اعتماد به این نظام، سرمایه های خود را به آنها سپرده اند، نیز بیانجامد.

سهل‌انگاری در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر سبب افزایش هزینه های اجتماعی و نارضایتی مردمی شده است. این نارضایتی های مردمی به جایی رسیده است که متقاضیان مسکن مهر دست به تجمعاتی در اقصی نقاط کشور زده اند که تجمعات بیشمار متقاضیان مسکن مهر پرند و پردیس در مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، نمازجمعه تهران و تجمع دانشجویان و متقاضیان در نماز جمعه سایر شهرستان های کشور، از جمله آن ها است.

مردان، زنان، سالخوردگان و کودکان از اقشار مختلف جامعه به دلیل بد قولی برخی از کارگزاران نظام اسلامی، در سرما و گرما سعی کردند تا صدای خود را به گوش مسئولین و نمایندگان دلسوز نظام برسانند تا فقط و فقط خانه هایی که صاحب آنها هستند را تحویل بگیرند.

با توجه به اینکه میلیون ها نفر متقاضی تحویل مساکن مهر، به طرق مختلف برای حل مشکلشان اقدام کرده اند و هنوز بعد از چندین سال خانه هایشان را تحویل نگرفته اند، به کلی از تحویل خانه های شان نا امید شده اند و دیگر بیش از این طاقت تحمل زندگی سخت بد مسکنی و اجاره نشینی را ندارند و به جهت اینکه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، امکان زیادی جهت تبدیل این مساله به چالشی جدی وجود دارد و احتمال دارد برای نظام جمهوری اسلامی، تبعات امنیتی جبران ناپذیری را در آینده  به دنبال داشته باشد.

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی کشور

با توجه به جایگاه شورای عالی امنیت ملی، برای جلوگیری از هر تهدیدی، بر این شورا فرض است که به این مساله، ورود جدی کند تا خدایی ناکرده در آینده شاهد مسائل نگران کننده ای نباشیم و اگر به هر دلیلی شورای عالی امنیت ملی نیز در پیگیری مطالبات متقاضیان مسکن مهر مسامحه کند و مسأله ای جبران ناپذیر اتفاق بیافتد، قطعا دانشجویان و مردم انقلابی کشور عزیزمان، در کنار مسئولین وزارت راه و شهرسازی، این شورا را نیز مقصر خواهد دانست که باید پاسخگو عملکرد خود باشند.

 

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

کمیته مطالبه حق مسکن مردم

منبع:haghemaskan.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۸
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۱)

احسنت

انشالله مشکل مسکن مهر همه حل شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی